SMC-ULTRA

Robert Follner follner na icl.cz
Čtvrtek Červenec 16 11:34:52 CEST 1998

On Wed, 15 Jul 1998, Smolik Daniel wrote:
>  Ja to zkousel ze zacatku jen pres propojovaci kabel, ale pak jsem to
> testoval i v zasuvkach o patro vys. To nebude ono. Ta minimalni delka to
> je fakt ?
> To jsem jeste neslysel, ja myslel, ze neco takoveho bylo jen na koaxu.
V pravidlech pro budovani strukturovane kabelaze na Twisted-Pair (TP)
se mimo jine uvadi, ze spravne provedeni ma vypadat:
- tri kusy kabelu
- prvni kus od hubu (switche...) do Patch panelu v provedeni lanko
(tzv. licna) ne delsi nez 10 metru. Minimalni delka pro 100 Mbit/s
se udava 0.5 metru. Pro 10 Mbit/s je doporuceno pouzit delsi, bohuzel,
se mi nepodarilo zjistit, jak moc delsi.
- druhy kus kabelu vede od Patch Panelu k zasuvce na zdi a je uvedeno
rozmezi 6 - 90 metru (z toho jsem usoudil, ze min delka je 6 metru).
- pro treti kus plati totez, co pro prvni
- navic soucet delek prvniho a tretiho kusu nesmi (nebo by nemel)
byt vetsi nez 10 metru
- kdyz jsem zkousel merit pristrojem LanScan (model si nepamatuju) kabel
kratsi nez sest metru, tak to prohlasilo, ze nevyhovuje kategorii 5 (100
Mbitu), ale jen kategorii 4 (25/16 MBit/s)
- nicmene mam vyzkouseno, ze vetsinou to chodi, i kdyz porusim nektere
vyse uvedene doporuceni (ale nesmi se to prehnat)

>  Tak abych rek pravdu nevim co mi tam beha. Mam vsude jen Linx a NFS pod
> DOS.
>  Kde zjistim co mi tam beha ?
No, vetsina stacku pro TCP/IP pouziva Ethernet Frame Ethernet_II, coz je
v poradku. Novelovske site (IPX) pouzivaji Ethernet_802.3 nebo
Ethernet_802.2, coz muze byt problem, pokud IPX pouzivas a mas vadny
ten driver ve Woknech pro SMC.
Dal napr Windowsovni protokol (IBM) NetBEUI pouziva Ethernet_SNAP, coz
je velmi podobne Ethernet_802.2 a to taky muze zpusobovat problem.
Ale nekde na www.microsoft.com/msdownload nebo jak se to ted jmenuje,
lze nalezti prislusne updaty.
Ale doopravdy nevim, v cem by ten problem mohl jeste vezet.
Zda se, ze jsem ti moc nepomohl :-(
Ahoj.

 That's all, folks.
 Robert Follner, ICL Brno
 + 420 - 5 - 746 743
 use ISO-8859-2 MIME quoted printable for czech language