Q: Nastaveni hesla

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Středa Červenec 22 17:45:21 CEST 1998

Dobry den,

potrebuji pri vytvareni (a prip. pozdeji) umoznit uzivateli zmenu
hesla. (Dulezite je hlavne to "pri vytvareni" - chci vytvorit ucet s
konkretnim heslem.) Jak na to?

passwd bere jen jmeno uzivatele - heslo si odeme nechtel vzit, a to
ani jako (echo heslo; echo heslo)|passwd uzivatel

useradd to jako switch nema

Koukal jsem na headery od PAM ale nejsem z toho moudrej.

Ten programek na zmenu hesla by bezel z nejakeho jineho programu, byl
by rekneme chmod 4710 - spousti vyhrazena skupina...

Poradite nekdo programek? Pripadne mi prosim reknete, kde najdu
zdrojak od passwd spolupracujiciho s PAM,at do toho hmatnu.

Zkousel jsem pouzit funkce podle man 3 shadow ale nejak mi to
nefunguje - a navic mi to PAM nekontroluje, zda je heslo OK...

Pomerne to specha.

Dekuji za odpovedi
--
Petr Novotny, ANTEK CS