Q: Nastaveni hesla

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Středa Červenec 22 16:30:49 CEST 1998

"Petr Novotny" pise:
: potrebuji pri vytvareni (a prip. pozdeji) umoznit uzivateli zmenu
: hesla. (Dulezite je hlavne to "pri vytvareni" - chci vytvorit ucet s
: konkretnim heslem.) Jak na to?

	perl -e "print crypt('heslo','ab')" a zapsat na prislusne
misto do /etc/shadow :-) Misto 'ab' je mozne pouzit i jine znaky.
Kdybych vedel, ktere vsechny to jsou, jeste bych tam dopsal jejich
nahodny vyber.

: Koukal jsem na headery od PAM ale nejsem z toho moudrej.
:
	Tohle s PAM v podstate nema co do cineni.

: Poradite nekdo programek? Pripadne mi prosim reknete, kde najdu
: zdrojak od passwd spolupracujiciho s PAM,at do toho hmatnu.
:
	Dejte si rpm -qif /usr/bin/passwd a podivejte se zejmena
na polozku "Source RPM".

: Zkousel jsem pouzit funkce podle man 3 shadow ale nejak mi to
: nefunguje - a navic mi to PAM nekontroluje, zda je heslo OK...

	Upravte si /usr/bin/passwd tak, aby nevyzadoval vstup
z terminalu.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/