Q: Nastaveni hesla

Pavel Voch voch na econ.muni.cz
Čtvrtek Červenec 23 09:17:03 CEST 1998

On Wed, 22 Jul 1998, Petr Novotny wrote:

> Dobry den,
>
> potrebuji pri vytvareni (a prip. pozdeji) umoznit uzivateli zmenu
> hesla. (Dulezite je hlavne to "pri vytvareni" - chci vytvorit ucet s
> konkretnim heslem.) Jak na to?
>
> passwd bere jen jmeno uzivatele - heslo si odeme nechtel vzit, a to
> ani jako (echo heslo; echo heslo)|passwd uzivatel
>
> useradd to jako switch nema

Pokud tomu dobre rozumim, jde vam o to aby jste mohl zadat heslo jako
parametr nejakeho programu. To standardni programy typu useradd neumi,
prave z bezpecnostnich duvodu; vyzaduji zadani hesla interaktivne. Mozna,
ze by to slo obejit pomoci programu expect.

Jinak si muzete udelat programek (script), ktery vykona to
co dela useradd sam (prida radek do /etc/passwd, vytvori /home...). V
perlu i v C existuje funkce crypt, pomoci ktere muzete heslo zasifrovat,
coz je ten problem, se kterym jste se asi setkal. Ovsem nespolupracuje to
s PAM.

> Koukal jsem na headery od PAM ale nejsem z toho moudrej.
>
> Ten programek na zmenu hesla by bezel z nejakeho jineho programu, byl
> by rekneme chmod 4710 - spousti vyhrazena skupina...
>
> Poradite nekdo programek? Pripadne mi prosim reknete, kde najdu
> zdrojak od passwd spolupracujiciho s PAM,at do toho hmatnu.
>
> Zkousel jsem pouzit funkce podle man 3 shadow ale nejak mi to
> nefunguje - a navic mi to PAM nekontroluje, zda je heslo OK...

						Pavel Voch
You know you've achieved perfection in design,
Not when you have nothing more to add,
But when you have nothing more to take away.

				Antoine de Saint Exupery