floating point,gcc,g77

Cyril Fischer fischerc na itam.cas.cz
Pátek Červenec 24 11:08:10 CEST 1998

Jsou nejake reference na nestabilni / chybne verze gcc/g77 ?
Mam na RH5.0 default verzi gcc/g77 a mivam problemy.
demonstrovat je mozno napriklad na souborech
http://netlib.bell-labs.com/netlib/paranoia/paranoia.c.gz
http://netlib.bell-labs.com/netlib/paranoia/dpara.f.gz
ktere kompilovany s optimalizaci (-O ci  -O2) evidentne davaji spatny
vysledek.
Podobne problemy jsem mel s kompilaci knihovny imsl (fortran), ktera mi
v RH4.2 chodi, v novem RH5 nektere (pravda obskurni) procedury se
chovaji spatne, a to i kdyz vypnu optimalizaci. Opet, na RH4.2 to
fungovalo. Rovnez balik expokit pri zapnute optimalizaci chodil spatne.
Neco se vyresilo kdyz jsem si stahl  egcc/eg77 ( egcs-2.91.16 980328
(gcc-2.8.0 release)), ale nikoli vsechno, krom toho se mi nechce mazat
puvodni verzi. A nerad bych mel v pocitadle nekolik verzi prekladacu,
pak vznika gulas, ktery nejsem schopen zvladat.
Zda se mi, ze optimizator noveho gcc nebere dost dobre v uvahu floating
point aritmetiku, viz napr. doporuceni clanku D. Golberg, What every
scientist shoud know about floating point arithmetic, ACM Comp. Surveys,
Vol. 23, No. 1, March 1991, 5-48.
Nevite nekdo www venovanou podobnemu tematu

Pouziva nekdo linux/ g77 /gcc k seroiznim vypoctum? S jakymi vysledky?
Jste spokojeni se spolehlivosti? Nejaka alternativa?
Umite krokovat program prelozeny g77 - neumim zkoumat obsah poli
predanych do procedury a pod. Neexistuje nejaky tutorial - v standardni
dokumentaci moc praktickeho neni.

Mam intel P150, linux RH5.0, gcc version 2.7.2.3.f.1, g77 version 0.5.21

Cyril Fischer