jak na cestinu v RH5.1 ? - dlouhe

David Sauer davids na iol.cz
Pátek Červenec 24 12:36:30 CEST 1998

Rudolf Ulč <rudolf.ulc na oku-st.cz> writes:

> iso8859-1 ???). Mimochodem mc nepozná, že linux-lat je barevný. Tento
> problém vyřeší řádek v /etc/bashrc: alias mc = 'mc -c'.  Úprava ...
alias mozny, cistejsi mi pripada pridat do ~/.mc/ini: (funguje je s
relativne novejsimi verzemi mc)

[Colors]
color_terminals=linux-lat

radkou linux-lat=.... lze pak urcit jednotlive barvy pro kazdy
terminal zvlast(viz. on-line napoveda)

> Je nutné se rozhodnout, zdali se bude používat TERM= linux nebo TERM=
> linux-lat a fonty pro obrazovku normální z distribuce nebo unikódové z
> balíku ucw s důsledky na rámečky v mc, cdp atd a soubory tarmcap a
pokud mohu, hlasuji pro ucw
> databáze terminfo.
pro ucw staci nechat puvodni
> Myslím, že by bylo do budoucna dobré přidat přímo do distribuce soubor
> inputrc, v případě, že bude vybrána klávesnice se znaky v latin2 (možná
> i latin1) a přidat definici terminálu linux-lat2, (viz rámečky v
> programu cdp). Locales ve třech adresářích asi také není to pravé.
> Proměnná LANG by měla být cs.
Nevim, nemam cisty RH. Lokalizaci jsem si stahnoul odnekuj z
internetu,(jde o balik V. Michla) a znovu jsem to prelozil. Jen jsem
upravil ty dlouhe nazvy mesicu na 3 pismene zkratky - mozna to neni
podle normy, ale ve vypisu ls -l to vypada opravdu lepe.

> 1. K cemu je promenna 	LINGUAS ?
Nevim prilis presne, ale napr. u "WindowMaker"u se pri prekladu pouziva k
urceni, pro ktere jazyky ma byt instalovana narodni podpora.
Napr.: export LINGUAS="cs ja_JP" instaluj narodni podporu pro cestinu
a japonstinu(samozrejme az po ./configure; make; make install)
Poznamka: mam za to, ze i v tomto pripade by melo byt LINGUAS=cs

> 2. jak donutit MC, aby zobrazoval manualove stranky pres F3 cesky ?

~/.mc/ext
# Manual page
regex/(([^0-9]|^[^\.]*)\.([1-9][a-z]?|n)|\.man)$
        Open=groff -Tlatin2 -man %f | %var{PAGER:more}
        View=%view{ascii} groff -Tlatin2 -man %f
        Icon=man.xpm

Funguje samozrejme jen pro stranky, ktere nejsou "gzip"povane, ale
pridat "gzip -d" uz neni tak slozite...

> Dekuji
Neni zac
>               Pekny den