Dynamicke routovani

Ondrej Feela Filip feela na ipex.cz
Neděle Červenec 26 18:09:50 CEST 1998

On Sat, 25 Jul 1998, David Horky wrote:

> Zdravim vsechny,
>
> Mam nasledujici problem: Disponuji 2 nezavislymi linkami (ruzni
> poskytovatele) do Internetu. Chtel bych nakonfigurovat Linux jako
> router pro obe linky tak, aby:

Jsou-li to 2 nezavisli provideri, je tento problem v podstate neresitelny.
Bez spoluprace s nimi to rozumne nejde.

> * Bylo mozne delit zatez na obe linky

Velice obtizne, spise je mozne, aby pres jednu linku sla cast Internetu a
pres druhou druha cast.

> * V pripade vypadku jedne se veskery provoz presunul na druhou a lokalni
> sit zustala pro vsechny z internetu stale pristupna.
>
> Je mi jasne, ze budu muset pouzit gated s nejakym dynamickym protokolem.
> Nikde se mi vsak nepodarilo najit alespon podobny priklad teto
> konfigurace. Muzete me prosim nasmerovat???

Stejnou konfiguraci jsem mel, a nakonec jsem to vyresil tak, ze jedna
linka pouzivala IP Masquerading a druha byla regulerne pripojena. Pokud
vypadla ta masqueradovaci, bylo to OK. V pripade, ze vypadla ta "hlavni",
prestal fungovat nase WWW, FTP a pod, nicmene surfovat se dalo. Zadny
dynamicky protokol sem nepotreboval, vse se da udelat staticky.

> Ma nekdo zkusenosti s podobnou konfiguraci a jeji spolehlivosti? Nebylo by
> lepsi vsadit na nejake $$$ reseni (cisco,...)
>
> Predem diky za vsechny rady.
>
> David Horky

Jsou-li provideri ve stejne OSPF area, slo by je ukecat na behani OSPF i s
Vami. Pokud jsou v jine, musel byste pouzit BGP a opravdu si nemyslim, ze
Vasi provideri budou tak ochotni.

--
Ondrej Feela Filip
E-mail: feela na ipex.cz