FTP pro uzivatele ..??

Matus fantomas Uhlar uhlar na fantomas.netlab.sk
Úterý Červenec 28 09:53:30 CEST 1998

Ondrej Suchy <ondrej.suchy na parlament.cz> wrote:
-> Friedel Jan wrote:
->>
->> Zajimalo by mne zda jde nejak nastavit ve ftp aby pokud se naloguje
->> uzivatel servru videl svuj home jako rootovsky (myslim tim aby ve stromove
->> hyerarchii nemohl vyse)

-> Ano, aspon u wu-ftpd to jde, ja sam to uspesne pouzivam.
-> Do /etc/passwd se home adresar vypise treba takhle:
-> user:heslo:0:0:Uzivatel pres ftp:/home/uzivatel/./:/etc/ftponly
->                                  ^^^^^^^^^^^^^^^^^
-> (Dulezita je ta tecka.)

-> Pak ovsem musite do home-adresare tohoto uzivatele zkopirovat vsechny
-> potrebne soubory, napr. /etc/passwd, /etc/group, /bin/ls a knihovny.
-> Takze home adresar bude vypadat treba takhle:
-> /home/uzivatel/
-> /home/uzivatel/etc/passwd
-> /home/uzivatel/etc/group
-> /home/uzivatel/bin/ls
-> /home/uzivatel/lib/ld.so
-> /home/uzivatel/lib/a_dalsi_sdilene_knihovny

-> a_dalsi_sdilene_knihovny je vetsi pocet knihoven... nebyl jsem presne
-> schopen zjistit ktere jsou potrebne a ktere nikoliv, tak jsem jednoduse
-> zkopiroval knihovny z /home/ftp/lib. Treba jsou tam nektere zbytecne,
-> ale chodi to.

Jasne a domovsky adresar mu narastie o jedno mega ani nevieme ako a kazdemu
uzivatelovi takisto... preto by som odporucal ak je viac uzivatelov, robit
len tvrde linky na tieto subory (prvemu takemuto userovi skopcit dane
suubory naozaj, ostatnym ich len linkovat... MUSIA to byt pevne linky)
--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin at NETLAB+ Kosice, Slovakia
 BIC coord for *.sk; admin of netlab.irc.sk; co-admin of irc.felk.cvut.cz