Problem s routovanim (ICMP/UDP)

Milan Pikula - WWW www na fornax.elf.stuba.sk
Čtvrtek Červenec 30 14:20:39 CEST 1998

neviem, ci toto nezacina byt trochu dost off-topic, takze sorry, toto bude
snad moj posledny mail na newsgrupu o tomto.

W>RFC1122 (poziadavky na koncove pocitace (hosts)) hovori, ze icmp paket musi
W>obsahovat ASPON 8 bajtov, moze aj viac.

to je prave problem. nebudem chodit okolo horucej kase - roibm
implementaciu tcp/ip na spectre. vsetko uz zacina krasne slapat, ale
urobil som si rutinu na posielanie icmp-ciek, ktora mala dlzku icmp paketu
do 256 bytes. posielal som vzdy 8 bytes dalsich dat. A na moje velke
prekvapenie a udiv mi linuxacky traceroute neslapal. tak som robil pokusy,
az som zistil, ze traceroute dostava naspat od vsetkych serverov, co som
mal k dispozicii, cely paket, ktory prisiel na ten neexistujuci port.
naproti tomu, niektore routre posielaju pri expirovani casu vzdy iba tych
8 bajtov.
ked som - dost namahavo - prerobil rutinu, aby posielala cely paket,
linuxacke traceroute zbehlo.

tak ja neviem, potom to bude chyba traceroute (nebolo by od veci, keby to
pred nedavnom spominany dobry clovek fixol a pripadne dorobil icmp
pingy:))

W>RFC1812 (poziadavky na routre) hovori, ze icmp paket ma obsahovat tolko z
W>povodneho paketu, kolko sa len da a kolko vojde do 576 bajtov.

to tiez nerobia, take cisco dava len tych 8. pritom pri port unreachable
drzo posle cely. linux posiela do tych 576 - cize spravne.

> [...]
W>   datagrams.  To avoid the infinite regress of messages about messages
W>   etc., no ICMP messages are sent about ICMP messages.
W>RFC 1122 hovori toto:
W>   An ICMP error message MUST NOT be sent as the result of receiving:
W>   *    an ICMP error message, or
W>
W>RFC 1812 hovori, ze router si moze zvolit neodpovedat na echo request a mal
W>by mat moznost nastavit ignorovanie vsetkych echo-requestov.

W>Z toho to vyzera, ze by to na ICMP postavene byt mohlo. Inak je dobre sa
W>pozriet aj do net/ipv4/icmp.c v zdrojakoch jadra ..

tam som uz ofcoz pozeral.. ale velmi ma to nenadchlo, preto som to hned
zabalil. napriklad sa tam VZDY posiela do tych 576 bytes.. z toho som
nestihal, lebo sa to spomina v tom rfc pre routre - a dik, to rfc-cko
som nestudoval prave preto, ze routovanie neimplementujem. tak aspon uz
viem preco :)
a ze rfc1122 obsahuje odkaz na rfc792 (kde sa pise tych 8 bytes), nepise
pri nom, ze obsolete a zvlast sa v nom pise o tom, ze to ma byt 8 a viac,
to uz ma dorazilo uplne :)

W>Peter Kundrat
W>kundrat na gic.sk

takze dik,

						Milan Pikula

             WWW/4CP, Milan Pikula,  www na fornax.elf.stuba.sk
              .. dajte mi pewnu linku a pohnem zemegulow ..