Problem s routovanim (ICMP/UDP)

Peter Kundrat kundrat na gic.sk
Čtvrtek Červenec 30 11:32:00 CEST 1998

On Thu, Jul 30, 1998 at 09:16:51AM +0200, Milan Pikula - WWW wrote:
> teoria a prax su dve odlisne veci. napriklad kedysi teoria hovorila, ze
> icmp-cka vracaju ip hlavicku a prvych 64 bitov (teda 8 oktetov alis
> bajtov) z IP dat. v skutocnosti napriklad icmp 'time exceeded' to robi,
> ale trebars icmp 'port unreachable' posle naspat cely paket. a po (mozno

RFC1122 (poziadavky na koncove pocitace (hosts)) hovori, ze icmp paket musi
obsahovat ASPON 8 bajtov, moze aj viac.

RFC1812 (poziadavky na routre) hovori, ze icmp paket ma obsahovat tolko z
povodneho paketu, kolko sa len da a kolko vojde do 576 bajtov.

> prikratkom) namatkovom hladani som nenasiel stroj, ktory by poznal icmp a
> na expirnuty echo-request neodpovedal. robia to aj routre cisco.

RFC 792 hovori toto:
   The ICMP messages typically report errors in the processing of
   datagrams.  To avoid the infinite regress of messages about messages
   etc., no ICMP messages are sent about ICMP messages.

RFC 1122 hovori toto:
   An ICMP error message MUST NOT be sent as the result of receiving:
   *    an ICMP error message, or

RFC 1812 hovori, ze router si moze zvolit neodpovedat na echo request a mal
by mat moznost nastavit ignorovanie vsetkych echo-requestov.

Z toho to vyzera, ze by to na ICMP postavene byt mohlo. Inak je dobre sa
pozriet aj do net/ipv4/icmp.c v zdrojakoch jadra ..

		pk

--
Peter Kundrat
kundrat na gic.sk