cs nebo cz pro jazyk? (Was: Re: Cestina v X-ech (dlouhe)_

Pavel Makovec pavelm na terminal.cz
Středa Červen 3 16:23:31 CEST 1998

Pavel Machek napsal:
>NE.
>cs znamena cestina. Slovenstina ma vlastni kod.
>..muze se vam to nelibit. muzete proti tomu protestovat. ale to je
>tak vsechno co s tim muzete delat...
>Nechte to tak. Proste cestina ma zkratku cs. Tecka. Konec. Neni o cem
>debatovat.

kod slovenska: SK, kod slovenstiny: sk
kod ceske republiky: CZ, kod cestiny: cs
kod byvaleho cesko-slovenska: CS

to je matouci nejen pro radu nasich uzivatelu linuxu/unixu, ale take
pro mnoho u.s. programatoru, kteri pak davaji do svych programu
pro cestinu "Cz", "CS", Czechoslovak(ian), ceskoslovensky, atd.

pokud to vadi jenom mne, nechte to byt a na toto neodpovidejte.

p.s. doufam, ze tim nikoho nevytocim, kdyz uvedu jednu hypotezu:
kdyby se iso komise rozhodla pouzit pro "deutsche sprache"
zkratku "dd" (z DDR) ci dokonce "ss", nemci by je asi hnali.