haky & caky (Was: Re: cs nebo cz pro jazyk?)

Pavel Makovec pavelm na terminal.cz
Pátek Červen 5 14:54:52 CEST 1998

dobre odpoledne,

Pavel Machek napsal:
> Uvedomujes si, doufam, ze i kdyz _jediny_ uzivatel odpovi ne, nemela
> by se diakritika pouzivat?

snad nikoho nevytocim: kdyz jeden linuxar neumi, nemuze nebo nechce
plavat, nesmeji plavat ostatni?

> Protoze ty lidi co diakritiku umej klidne maily bez ni cist muzou, ale
> opacne to nejde (zvlast kdyz jim to zahodi sendmail protoze nema rad 8
> bitu, nebo pokud pouzivaji system ktery nemaj' pod kontrolou).

to je sice pravda, ale ...? jan hus se musi v hrobe obracet, kdyz vidi ve
vyspele technicke dobe sve sestry a bratry, kteri neumeji, nemohou
nebo nechteji pouzivat nabodenicka ;-|

je zvlastni, ze jine ceske nebo cizi diskusni skupiny diakritiku pouzivaji
a proto jsem ji drive pouzival i v cz.comp.linux, nez jsem byl z portu 25
nekolikrat sestrelen :-(mezitim se take vyjasnila formulace v metafaq)-:

> (Ciste pro informaci listu maily ve kterych se obevujou hacky/carky
> mazu. Docela smula kdyz ma nekdo diakritiku ve jmene.)

proti gustu zadnej disputat. uzavirat se rozvijejicimu se svetu ale nikam
nevede. problem tedy bude drive nebo pozdeji jiny: jak tem, kdo neumeji,
nemohou nebo nechteji diakritiku umoznit tuto konverzi na jejich vstupu...

ac nejsem programator neverim, ze neni mozne takove programy pro
7bitove terminaly vytvorit a ac nejsem sendmailovy guru neverim, ze neni
mozne jej zkonfigurovat ci aktualizovat tak, aby 8bitove zpravy pustil dal.

otazky by tedy mely znit: kdy zacit a jak ma byt dlouhy zkusebni provoz
s diakritikou (pro odladeni programu a sendmailu), a od kdy bude provoz
teto a jinych ceskych linuxovych skupin diakriticky (napr. 1999, 1.1.2000)

pavel makovec

p.s. aktualni stav 16-4-5 pro cz, 21-7-10 pro diakritiku