haky & caky

Milan Zamazal pdm na informatics.muni.cz
Pátek Červen 5 17:14:13 CEST 1998

    PM: ac nejsem programator neverim, ze neni mozne takove programy pro
    PM: 7bitove terminaly vytvorit a ac nejsem sendmailovy guru neverim,
    PM: ze neni mozne jej zkonfigurovat ci aktualizovat tak, aby 8bitove
    PM: zpravy pustil dal.

Na 8 bitu tu mame quoted printable, problem 8-bitovych zprav je tedy
bezpredmetny.

Co se tyce ASCII terminalu, minimalne Emacs ma zobrazovaci tabulky,
ktere umoznuji znaky pro zobrazeni namapovat na ledacos.  Posledni verze
emacs-czech mely primou podporu pro nastaveni Latin 2 -> ASCII.  Kazdy
obecne pouzitelny software pro vymenu zprav by mel neco podobneho umet
nebo aspon umoznovat automaticky prohanet zpravy filtrem.  Takze problem
ASCII terminalu je tez bezpredmetny.

    :: Ja osobne bez ohledu na cokoliv zrusim svuj konvertor 1. 1. 2000,
    :: u dvou mailing listu nemam definovanu polozku `mailtype' uz ted.

    OFF: V takovem pripade 2.1.2000 zaradim Tvuj e-mail do ignored,
    OFF: protoze muj ASCII terminal nebude umet Latin-2 nikdy.

Chapu, ze existuje cela rada uzivatelu, kteri ctou news prevazne na
ASCII terminalech pripojenych k systemum, kde nelze instalovat software
se zobrazovacimi tabulkami ani schopny prohnat zpravy filtrem, a ze
takto budou pracovat i v roce 2010.  Nicmene technicky pokrok nelze
zastavit.  Ac mam treba pocitac s 8 MB RAM a 9" LCD zobrazovadlem, kde
mi Emacs v Xech bezi ne zrovna nejsvizneji a fonty nejsou dvakrat
citelne, vubec by me nenapadlo po tvurcich Linuxu, Xu a Emacsu chtit,
aby na tento muj pocitac brali v dnesni dobe vyznamnejsi ohled.

Co se tyce toho, zda nekdo me zpravy cte, nebo je pres ignored posila na
/dev/null, to nepovazuji za svuj problem a moje rozhodovani to
neovlivnuje.  Necitim potrebu se nekomu vnucovat a je svobodnym
rozhodnutim kazdeho, co cte a co ne.

Jeste posledni poznamka a pak uz mlcim: Za tyto problemy nemuze pismo,
ktere pouzivame, a uz vubec ne Jan Hus.  Dokonce ani nelze prilis
vycitat Americanum, ze nebyli dostatecne proziravi a pocitace usili na
miru sobe.  Mohou za ne vsak do znacne miry lide zastavajici postoj, ze
lide se maji prizpusobovat pocitacum a ne naopak.  Prominte, ale pro mne
je ten kus zeleza na mem stole sluha, ne pan.

Howgh.

Milan Zamazal

--
Z Meta-FAQ teto konference:
o V konferenci linux na muni.cz je povoleno pouzivat ceskeho, slovenskeho a