BETA: ulT1mo font collection

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Úterý Červen 9 20:10:41 CEST 1998

   Datum: Tue, 9 Jun 1998 18:04:09 +0200 (MEST)
   Odesilatel: Pavel Kankovsky <peak na kerberos.troja.mff.cuni.cz>

Preji prijemny den,

   > Neodpustim si rypnuti: co je standardni RIP? Treba PS Level 2 nevytisknu
   > na RIPu, co umi jen Level 1, ale jak Level 1 i 2 jsou standardy... :)
   > Nebo: umi standardni RIP Type42?

podle mne Yenya myslel pojmem "standardni postscriptovy RIP" takovy
RIP, ktery splnuje specifikaci PostScriptu Level?, kde ? je male
prirozene cislo (v soucasnosti 1, 2 a nove i 3) implementovany podle
Adobe Red Book - tedy PostScript Lanuguage Reference Manual (second
edition). V teto specifikaci neni ani zminka o fontech ve formatu
Type42... (Zase plane mluvim, v obsahue o tomto formatu neni ani
zminka).

   > Nicmene to nemeni nic na tom, ze mit "czech-friendly" sadu bezne
   > pouzivanych fontu -- a to s rozumnou licenci (zadna M$ EULA, i kdyz M$
   > fonty nejsou zrovna nejvetsi skvosty) -- by nebylo k zahozeni. (Je pravda,
   > ze to castecne resi "ogonkify" a podobne veci, ale idealni to IMHO neni.)

S tim naprosto souhlasim, ale kde je problem? Ja pouzivam pro tisk
pocestene postscriptove fonty, pocestene TrueType fonty a (pdf)TeX.

Je ovsem otazkou, jak si normalni uzivatel predstavuje
"czech-friendly" sadu fontu...
--
Pavel Janik ml.
Pavel.Janik na inet.cz