yamaha opl3-sax

Radek Bulava radek.bulava.fei na vsb.cz
Středa Červen 10 11:47:44 CEST 1998

Dobry den vespolek

Chtel bych se obratit na stastne(mozna) vlastniky zvukove karty
YAMAHA OPL3-SAx, kterym se tuto podarilo bez problemu rozjet.
Kdyz jsem ji slousel pod wokenicema, ke kterym vyrobce dodava
drivery, chodila bez problemu. To se ovsem neda rici o linuxu.
Ne ze by mi ta karta nefungovala, ale jede pouze na 8 bitu,
aumix(a podobni) mi neukaze ani regulaci basu a vysek, pri
regulaci balance jako by to regulovalo zaroven i basy a regulace
hlasitosti jde asi ve ctyrech krocich a znacne nelinearne.

Prozradte mi prosim, jak Vam tato karta funguje, jakym zpusobem
ji mate nakofigurovanou, pripadne parametry jadra a podobne.
Jiz jsem se zde dozvedel, ze je kartu treba pred loadlinem
"nakopnout" dodavanym programem setupsa.exe. Ma nejaky vliv
nastaveni horniho dma? Me se to chova stale stejne, navic
setupsa.exe ani zadne dalsi dma neukaze. Da se dostat na jeji
3d funkce?

Ma konfigurace:
  RH 4.2 (Biltmore)
  kernel 2.0.33
  AMD DX4/120

                                                  Radek Bulava

Jeste sem pridam par(snad) relevantnich dat.

Pri bootu:
 Sound initialization started
 <Sound Blaster Pro (3.1)> at 0x220 irq 5 dma 1,1
 <Yamaha OPL3 FM> at 0x388
 Sound initialization complete

Vynatek z konfigurace kernelu:
 #
 # Sound
 #
 CONFIG_SOUND=y
 # CONFIG_PAS is not set
 CONFIG_SB=y
 CONFIG_ADLIB=y
 # CONFIG_GUS is not set
 # CONFIG_MPU401 is not set
 # CONFIG_UART6850 is not set
 # CONFIG_PSS is not set
 # CONFIG_GUS16 is not set
 # CONFIG_GUSMAX is not set
 # CONFIG_MSS is not set
 # CONFIG_SSCAPE is not set
 # CONFIG_TRIX is not set
 # CONFIG_MAD16 is not set
 # CONFIG_CS4232 is not set
 # CONFIG_MAUI is not set
 CONFIG_AUDIO=y
 CONFIG_MIDI=y
 CONFIG_YM3812=y
 SBC_BASE=220
 SBC_IRQ=5
 SBC_DMA=1
 SB_DMA2=1
 SB_MPU_BASE=0
 SB_MPU_IRQ=-1
 DSP_BUFFSIZE=65536
 # CONFIG_LOWLEVEL_SOUND is not set

Seznam zarizeni dostupnych z wokenic:
  pro prehravani:             pro zaznam:
 * Vol                       * CD
 * CD                        * Mic
 * Wave                      * Line
 * Synth                       Loop
 * Line
   mono Line           Legenda:
 * Mic                  * Zarizeni dostupna i z linuxu
 & SoftWaveTable        & Nedivim se ze neni dostupne z linuxu
   3DWide
   Bass
   Treble