ncptools vs. NW 4.11

V. Kot kit na milada.troja.mff.cuni.cz
Pátek Červen 19 21:14:03 CEST 1998

Petr Simek wrote:

> Jak tohle mate vyresene ?  - zajimalo by mne jak to zaridit aby pri
> loginu uzivatele nemusel zadavat heslo a ncpmount mu primontoval home.
> Jak treba resite absenci home v pripade ze uzivatel neni prihlasen ?
> Pustim si PINE a mam foldery v home na Linuxu - jenze kdyz tam nejsem
> prihlaseny telnetem, tak home nemam ? Dale treba problem s .forward ..

  Ono se to vsechno odviji od toho, ze nasim primarnim system je ten
novell, kde jsou ulozena vsechna data. Linux je jen alternativou, jak k
temto datum pristupovat jinak, nez z DOSu & spol. V tomto pripade slouzi
stanice jako jakasi workstation, na ktere pracuje jen jediny uzivatel.

  Linux se spusti pres loadlin (bud volani batche, nebo pri bootovani z
menu). Korenovy adresar se namountuje pres nfs a spusti se upravenu
ncp_pam, ktery zajisti autentifikaci proti bindery, pokud ta selze, tak
proti /etc/passwd. Pokud byla autentifikace uspesna, tak se uzivatel
pripise k /etc/passwd, vytvori se mu  homedir (symlink) a pomoci kodu
vykousnuteho z ncpmount se namountuje volume s uzivatelskymi adresari.

  Aby se dalo spojeni linux-novell udrzovat permanetne, je treba treba
pridelat unixova prava do ncpfs. NW svazek, by se namoutoval s
dostatecnymi pravy , tak aby byly videt vsechny domaci adresare a
pristup by se urcoval podle prav ulozenych v nejakem souboru - to bylo
obsahem puvodniho mailu. Takze jeste jednou se ptam - myslite si, ze ma
smysl neco takoveho psat? Neni to uz nekde napsane, nejde to resit nejak
jinak (a lip:))? Vidi v tom napadu nekdo nejaky hacek?

                                                  V. Kot