Problemy s file systemem

Petr Snajdr snajdr na brailcom.cz
Pátek Červen 19 21:15:29 CEST 1998

    Dalibor: uz po druhe se mi stalo, ze z niceho nic se u souboru
    Dalibor: (ktere se casto zapisuji -data z mrtg), nejak blbe ulozily
    Dalibor: data v systemovych udajich na disku. Po e2fsck je jakoby
    Dalibor: vse OK, jen z nekterych souboru se staly znakove ovladace a

Tato otazka bude 100% zodpovezena jiz  v archivu teto konference.

    Dalibor: ty navic nejdou me zadnym znamym zpusobem smazat. Z
    Dalibor: listingu vidim, ze patri neexistujicim uzivatelum a
    Dalibor: skupinam. Ale ani jako root s nima nejsem schopen dokoliv
    Dalibor: udelat (ani v pripade, ze vytvorim usera s prislusnym UID)

Ja v posledni dobe jsem videl s fs takove veci, z se mi nechce verit.
napr. doma se mi rozpadl fs tak, ze jsem mel najednou
adresare /sbin/lilo, /sbin/e2fsck :-) apod. a v nich
to co bylo v /tmp navic vse ukazovalo prevazne a to
samo (takovy hard link na adresar). Na jinych mistech
zase bylok nalezeni par souboru jako /var/lock, /var/lib
apod. Pricemz s diskem nic neni, nova instalace
(fdisk/mke2fsc/install) bez problemu.
	Obdobne u jineho Linuxu se zda, ze se casem poskozuje
fs (duplikocvane bloky apod.). Uz zacinam pomalu
mit z ato, ze to neni ani Linuxem nebo diskem, ale radicem
(disk je 3x vymeneny 2, fyzicke chyby, potreti zatim
jen logicke ve fs).
	docela neprijemne (zvlast kdyz e2fsck pri kontrole
disku prohlasi BUG IN E2FSCK nebo neco takoveho :-))
Pritom na nekolika dalsich linixech bez nejmensiho problemu
i kdyz jsem zkousel metodu "na co je toto cervene tlacitko" :)))
e2fsck to vzdy zvladl.
:-)
    Dalibor: Poradte

    Dalibor: Zdravi D. Toman