Problemy s file systemem

David Trcka trcka na poda.cz
Pátek Červen 19 23:46:01 CEST 1998

On Fri, 19 Jun 1998, Petr Snajdr wrote:

>     Dalibor: uz po druhe se mi stalo, ze z niceho nic se u souboru
>     Dalibor: (ktere se casto zapisuji -data z mrtg), nejak blbe ulozily
>     Dalibor: data v systemovych udajich na disku. Po e2fsck je jakoby
>     Dalibor: vse OK, jen z nekterych souboru se staly znakove ovladace a
>
> Tato otazka bude 100% zodpovezena jiz  v archivu teto konference.
>
> Ja v posledni dobe jsem videl s fs takove veci, z se mi nechce verit.
> napr. doma se mi rozpadl fs tak, ze jsem mel najednou
> adresare /sbin/lilo, /sbin/e2fsck :-) apod. a v nich
<--- cut cut cut --->

No schvalne jsem si prosel prispevky konference asi 2 mesice dozadu, opravdu
se tam neco takoveho probiralo, ale nejak jsem nepostrehl vysledek, coz me
tedy mrzi (asi uz silham).
Zajima me to taky, protoze se mi v posledni dobe deje neco podobneho. Nez to
zacalo, mel jsem slackware 3.4 s jadrem 2.0.30, pozdeji 2.0.33. Pocitac
Pentium 200, 128MB RAM, uptime hoooodne dlouho (3-4 mesice). Pak jsem
upgradoval na 2.0.34 a od te doby se mi dvakrat zhroutil filesystem takovym
zpusobem, ze to nedokazal opravit ani e2fsck (napr. se mi snazil vnutit, ze
opravuje namountovany fs, coz byl nesmysl, protoze jsem ho schvalne testoval
az po odmountovani). Pak jsem preinstaloval kompletne nacisto slackware 3.5
(clovek nikdy nevi, ze?), a za 2 dni to spadlo zas. Taky to zamrzi dvojnasob
proto, ze na prislusne partition (mimochodem je to WD 4GB) mame swap
directory squidu.
Proto prosim nekoho, kdo zjistil cim to opravdu je, aby mi sdelil, jestli to
je predzvest odchazejiciho disku, at to vcas vyreklamuju, dokud je v zaruce.
On je totiz relativne novy (asi pul roku), ale dost pouzivany.
V opacnem pripade, jak z toho ven?

David Trcka, PODA Havirov
network administrator/spravce site

[Public PGP key available as/verejny PGP klic je dostupny jako]
[     http://www.poda.cz/pgp-keys/david.trcka/pubring.pkr     ]