Napoveda pri programovani v C.

Zdenek Pizl pizl na max.af.czu.cz
Pondělí Červen 22 12:24:34 CEST 1998

Lubos Mikulec wrote:

> Jakym efektivnim spusobem je mozne v prostredi Linux ziskat informace
> spojene s pouzivanim jazyka C.
>
> Jedna se mi hlavne o :
>
> Jakym spusobem ziskam informace o jednolivych funkcich , jejich hlavickovy
> soubor a knihovnu ?
>     (napr. STRCPY, co napsat do dialogoveho radku ?:-)  )

jste-li na txt. konzoli : man strcpy

ja osobne pouzivam pro vyvoj X-win editor XWPE, ktery ma o neco lepsi
interface k napovede (ale pouziva samozrejme man-stranky)

> Kdyz mi GCC vypise chybove haseni, jak ziskam jeho podrobnejsi popis ?

pokud alespon trochu vite, jak programovat v C, tak lze konstatovat, ze
errmsg z GCC jsou dostatecnym voditkem

> Existuje i jina moznost ladeni programe nez GDB ?

ano, existuje napriklad DDD (Data Display Debugger), ktery pod X-win
nabizi prepychovy interface prave k GDB

> Existuje nejake IDE, nebo nejake pritulnejsi prostredi, kde by byli
> jednotlive soucati jako editor, compiler, debuger integrovany ?

treba prave XWPE toto nabizi, ale uprimne receno mi to prilis nevyhovuje
(a hlavne neni stabilni integrovany debugger), takze to pouzivam jen
jako editor

pak jeste existuje Code Crusader (jcc), ale to je uzivano pro spravu
projektu v C++, zobrazuje zavislosti mezi tridami ....

> Privitam jakekoliv skusenosti a postrehy ohledne prace v C v Linux-e pro
> odkojence DOS a WIN.
>
> Lubos Mikulec.

				Zdenek Pizl