Cestina "klasicky" ?

Milan Zamazal pdm na informatics.muni.cz
Pondělí Červen 22 20:44:10 CEST 1998

    OK: Tak jo, na tuhle druhou verzi se da uz odpovidat ;)

No jo, testuji kvuli cestine alfa verzi Emacsu, a protoze do teto
konference je zakazano psat cesky, projevila se nekompatibilita meho
konvertoru s novou verzi.  Ted uz to snad funguje.

    OK: Abych byl konkretni, jedna se mi spis o to, ze v kazde
    OK: distribuci se velmi casto sejdou nove zdrojaky aplikaci. Ty
    OK: mivaji velmi casto nove features a tak je potreba aby si nekdo
    OK: dal praci s pocestenim.

Ano.  Pocesteni by ale melo probihat ve spolupraci s autorem programu uz
behem vzniku programu nebo pri jeho uploadu na FTP.  Pocestovat program
na urovni distribuce je velmi pozde.

    OK: to ze jsou jiz udelane locales vim, nicmene jsem se jeste
    OK: nesetkal s jedinym kompletnim balikem.

Mam pocit, ze se neshodujeme na definici pojmu "locales".  Pro me jsou
to ty soubory dodavane v baliku `locales'.

    OK: Vzdycky jsem musel stahnout nekolik baliku, z toho pouzit neco,
    OK: z onoho neco jineho.

Ano, cilem je mit distribuci s takovou podporou cestiny, ze uzivateli
bude stacit jednoduse zvolit jazyk a vse ostatni se uz zaridi "samo".

    OK: Sam to opravdu nechci delat, a to ze 2 duvodu.  1) nemam
    OK: cas... A kdo ho ma.

Presne tak, cas nema nikdo.

    OK: 2) nepracuji na linuxu, ale na FreeBSD. Sice je tam hromada veci
    OK: stejna, ale pochybuji, ze by to bylo uplne totez.

Myslim, ze stejnych veci je dost na to, aby se na nich dalo
spolupracovat.  Napriklad ty internacionalizacni chyby v XFree jsou
stejne urcite.

    OK: CSLUG jsem jmenoval jako jedinou znamou instituci zabyvajici se
    OK: linuxem a nenapada me jina organizace, ktera by mohla fungovat
    OK: jako sjednocujici clanek hromady usili a potencialu.  Sam jsme
    OK: si predstavoval, ze CSLUG ma nejakou stranku s nejruznejsimi
    OK: aktivitami a s moznosti pripojit se k te ci one aktivite.

Na podzim probehlo setkani organizovane Ceskou nadaci pro podporu free
softwaru, kde se problem pocesteni diskutoval prave s ohledem na
koordinaci pocestovacich aktivit.  Prehled casti projektu naleznete na
http://www.freesoft.cz/cz/ .  Informace tam nejsou uplne nejaktualnejsi,
navic by stranky mely byt v brzke dobe preorganizovany, ale pro
pribliznou predstavu, co se deje, to snad staci.  Tento projekt take
uzce souvisi s projektem Debian CZ/SK, ktery by mel mit jiz behem kratke
doby take sve WWW stranky.  Predpokladam, ze Debian CZ/SK bude
vypichovat nejdulezitejsi pocestovaci ukoly.

Milan Zamazal

--
Z Meta-FAQ teto konference:
o V konferenci linux na muni.cz je povoleno pouzivat ceskeho, slovenskeho a