knihovny pro c++ a komplexni cisla

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Červen 23 10:53:21 CEST 1998

Ahoj,

> Jake jsou mezi nimi rozdily. Dale jaky je rozdil mezi c++ a object c?

   C++ a Objective C jsou dve _ruzna_ objektova rozsireni Cecka. Objective C
je temer nezname, dnes zije hlavne mezi priznivci NextStepu, ktery v nem
je napsan. (Na druhou stranu si myslim, ze to vubec neni spatny jazyk a ze
by si mozna trosku vice pozornosti zaslouzilo.)

> [...]
> { complex a;
> }
>
> Vychrlil na mne hromadu hlasek pocinaje:
> In file included from /usr/include/g++/std/complext.h:396,
>                  from /usr/include/g++/complex:7,
>                  from /usr/include/g++/complex.h:5,
>                  from t.cc:1:
> /usr/include/g++/std/fcomplex.h:53: `__doapl' is neither function nor
> method; cannot be declared friend
> /usr/include/g++/std/fcomplex.h:53: parse error before `<'
> ..
>
> Co se s tim da delat? Co to je template ? Kde se o tom da neco dozvedet?

   V nove C++ library jsou jiz komplexni cisla definovana v souladu s novou
normou C++ jako templaty -- to jest parametrizovane typy: pise se complex<float>
pro komplexni floaty apod. Starsi verze GCC ovsem templaty neumi poradne kompilovat,
takze je nutne pouzit budto GCC 2.8.1 nebo EGCS.

   Mimochodem, pokud nepotrebujes program psat portabilne, stalo by za zamysleni
pouzivat komplexni cisla zabudovna primo v GCC -- viz manual od GCC a atribut
__complex__. Takovato komplexni cisla jsou o poznani efektivnejsi nez C++kove
reseni.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/