Aktualizace primountenych disku

Čtvrtek Červen 25 11:50:00 CEST 1998

On Thu, 25 Jun 1998, Michal Rada wrote:

>   Chtel bych vedet, jestli se da nejakym zpusobem udelat nasledujici vec.
> Pouzivam Redhat-5.1. Primountim si disk (dosovsky). Mimo to spustim
> dosemulator. Tam provedu vytvorim nejake soubory. Aby se mne ty soubory
> zobrazily i na primountenem disku, tak musim tu partition odmountit a zase
> primountit, cos se mi zda dost krkolomne. Nevi nekdo o nejakem chytrejsim
> zpusobu, jak aktualizovat primountene disky?

Mozne zpusoby pristupu na disk:

Linux    mount ro       mount rw
DOSEMU   partition ro   partition rw  lredir (pres Linux)

Kombinace mount rw a partition rw je dost sebevrazedna (trochu to
pripomina filesystem nad exokernelem, akorat ze je to uplne
nekoordinovane). Kombinace mount ro a partition rw k zboreni struktury
disku asi nepovede, ale prava ruka (linux) nevi, co dela leva (DOS).
Nejlepsi synchronizace se dosahne pres mount rw a lredir (nebo mount ro
a partition ro, ale to je o nicem).

Ja osobne pouzivam kombinaci mount rw a partition ro pro nabootovani DOSu
a pak v autoexecu hned udelam neco jako "lredir c: \\linuxfs/dosc/"
(syntaxe bez zaruky). Od teto chvile uz DOS nesaha primo na disk, ale
vsechny pristupy k souborum jdou pres linuxove jadro.

"You can't be truly paranoid unless you're sure they have already got you."