zatvrdnuti systemu s 2940 (nove skutecnosti)

Tomas Rezek linux na altamira.asu.cas.cz
Neděle Březen 1 21:25:17 CET 1998

On Sun, 1 Mar 1998, Dan Ohnesorg, admin of POWER wrote:

> Je to preklep nebo tomu mam rozumet tak, ze mate zip a to ostatni
> pres redukci wide-obyc.? Sam s touhle variantou skusenosti nemam, ale
> slysel jsem o ni jen to nejhorsi.

Ano, mam asi nejake zmateni pojmu. Kdyby mi to nekdo konecne vysvetlil,
budu rad. Ale ten radic 2940 je snad dvoukanalovy. Na desce jsou dva
vyvody na SCSI ksandy: jedna takova jemnejsi s asi vice vodici, na te
visel ten disk. Druha ksanda je normalni, podobna IDE, myslim 50 zilova.
Na te viselo to ostatni, ted tam neni nic. O zadne redukci nevim, nic
jineho nez jsem popsal tam neni (externi port je nezapojeny). Co tedy
znamena SCSI-2, SCSI-3 (Ultra) a Wide ci Ultra Wide port? To vsechno pry
muj radic podporuje.

dmesg | more vyprodukuje mj.:

aic7xxx: <Adaptec AIC-7880 Ultra SCSI host adapter> at PCI 12
aic7xxx: BIOS enabled, IO Port 0x6000, IO Mem 0xe1000000, IRQ 12, Revision B
aic7xxx: Wide Channel, SCSI ID 7, 16/255 SCBs, QFull 16, QMask 0x1f
scsi0 : Adaptec AHA274x/284x/294x (EISA/VLB/PCI-Fast SCSI) 4.1.1/3.2.1
scsi : 1 host.
scsi0: Scanning channel A for devices.
  Vendor: IBM       Model: DCAS-34330W       Rev: S61A
  Type:   Direct-Access                      ANSI SCSI revision: 02
Detected scsi disk sda at scsi0, channel 0, id 0, lun 0
scsi : detected 1 SCSI disk total.
SCSI device sda: hdwr sector= 512 bytes. Sectors= 8467200 [4134 MB] [4.1 GB]

> Pokud to mrzne bez zrejme souvislosti s nejakou akci (spusteni X
> serveru, vlozeni CD) tak bych prvni skusil nasadit UPS. A to myslim
> naprosto vazne. Treba i back, nebo alespon  nejaky filtr. Pokud jsou

To bohuzel mrzne zcela nahodne.

> tam dve 150 Pentia a tolik veci je zdroj jiste temer na dorazu a nema
> kapacitu na vykryti drobnych zavad na napajeni, ktere se u normalnich
> pocitacu, kde je zdroj zatizen tak na pulku skryji.

Zdroj je sice 235W, ale cely system je zapojen pres samostatnou APC
Back-UPS 600 odjakziva. Takze tady to asi taky nebude (snad).

> Jinak je v tehle situaci kazda rada draha. Mozna jeste vyndavat na
> stridacku jeden procesor, co to udela.

Diky za napad, tohle jsem udelal asi pred hodinou. Zatim nevim, tak casto
to zase netuhne.

Tomas Rezek
--