Pomala odezva

Úterý Březen 3 16:02:43 CET 1998

On Tue, 3 Mar 1998, Zdenek Pytela wrote:

> 	strace -f -p vypisuje u telnetove seance mnohem min udaju, nejake
> tam podle me uplne chybi, pritom by prepinac -f mel zajistit sledovani
> potomku. Pri prihlasovani na konzolu je ve vypisu krome dvojiho nacitani

to je zvlastni... da se povaha chybejicich udaju nejak lepe popsat (jsem
ochoten poskytnout soukromou konzultaci zdarma :> )

> celeho passwd, coz se mi taky nezda, je 254 radku
> close(256)                              = -1 EBADF (Bad file number)
> ..
> close(3)                                = -1 EBADF (Bad file number)
> pricemz zadne takove nebyly otevirany.

to je ok, nektere programy to pred exec() delaji, aby mely jistotu, ze
nejsou otevrene zadne soubory, co otevrene byt nemaji (i kdyz je to
naprogramovano nejak divne, protoze to zacina od 256 misto od 255)

> Pri trasovani pomoci strace se na obrazovku nejpomaleji vypisuje obsah
> passwd a shadow, ale kolik casu tim doopravdy obvykle travi nevim, ani jak
> to zjistovat jinak nez odhadem.

strace na to ma parametry:

-r -- print relative timestamp, -t -- absolute timestamp, -tt -- with usecs
-T -- print time spent in each syscall

--Pavel Kankovsky aka Peak   [ Boycott Microsoft -- http://www.vcnet.com/bms ]