Pomala odezva

Úterý Březen 3 14:04:09 CET 1998

Alexandr Malusek pise:
:> Tento server je sam nameserverem pro lokalni domenu. Jeho nameserver
:> je na metropolitni siti (s optickou pateri) vzdaleny tri routery.
:>
:> :> 	V hosts je
:> :> 127.0.0.1               localhost localhost.localdomain
:> :> 147.251.96.1            lvt.phil.muni.cz lvt
:
:> 	V resolv.conf je
:> search phil.muni.cz muni.cz ics.muni.cz fi.muni.cz
:> nameserver 147.251.4.33
:> nameserver 147.251.6.10
:
:Bud nemate pocitac s pomalou odezvou v /etc/hosts, nebo ho nemate v
:/etc/resolv.conf. Idealni by bylo, kdyby byl na obou mistech, ale
:fungovat by to melo i za teto konfigurace. Domnivam se, ze pokud by
:problemy byly zpusobeny spatne fungujicim DNS, pak byste si toho vsiml
:pres tcpdump; tato uprava tedy problem neodstrani.
	V hosts je, v resolv.conf ne a nevim, co by tam delal. Sam je
nameserverem pro mistni domenu.

:Pri testu jsem si vsiml, ze pokud mam v resolv.conf uvedeno
:xxx: files nisplus nis
:a mam zprovozneny NIS a ne NIS+, pak neni mozne se zalogovat. Pomuze
:odstraneni nisplus:
:xxx: files nis
	nisplus jsem odstranil a nic :-(, NIS jeste nebezi.
V zadnem iksovem programu to neni urcite, navic trapi nejvic prihlaseni na
konzole. Nebezi ani zadny demon ani podezrely program.
	strace -f -p vypisuje u telnetove seance mnohem min udaju, nejake
tam podle me uplne chybi, pritom by prepinac -f mel zajistit sledovani
potomku. Pri prihlasovani na konzolu je ve vypisu krome dvojiho nacitani
celeho passwd, coz se mi taky nezda, je 254 radku
close(256)                              = -1 EBADF (Bad file number)
close(3)                                = -1 EBADF (Bad file number)
pricemz zadne takove nebyly otevirany.
Pri trasovani pomoci strace se na obrazovku nejpomaleji vypisuje obsah
passwd a shadow, ale kolik casu tim doopravdy obvykle travi nevim, ani jak
to zjistovat jinak nez odhadem.

--

--Zdenek <pytela na phil.muni.cz>