maskaradujici workstation

Středa Březen 4 17:13:38 CET 1998

On Wed, 4 Mar 1998, Jan Kasprzak wrote:

> 	No, doporucil bych neco, co ma aspon trochu rozumny seriovy
> port - 16550A nebo lepsi (Cyclades?). Podle mych zkusenosti i 486/66

Samozrejme ze ten rychly seriovy port je nezbytny. Ja to resim bud tak ze
se koupi za cca 500 Kc dalsi karta s 2xCOM a 1xLPT na ktere se daji ty
COMy nastavit na spousty irq (mimo jine i 11 a 12, jak to pouzivam ja) a
portu (mimo jine i 0x3E8 a 0x2E8) takze pak je pocitac se ctyrmi seriovymi
porty (2 puvodni, obvykle 16450) a dva nove, 16550A na ktere se da povesit
modem. Cyclades je hezke reseni, ale pro pripojeni jednoho modemu ponekud
drahe.

Mam odzkousene ze s UART 16550A i ta 386DX/40 stiha obsluhovat seriovy
port na plne rychlosti (115200 bps; testovano nullmodem kabelem s PPP).

Nebo jeste vychytralejsi reseni je koupit interni modem. Ten ma UART
16550A v sobe. Ale to se nehodi pro pevnou linku, protoze jsem jeste
nepotkal slusny interni modem ktery by fungoval na pevne lince. A kdyz
nekdo chce pevnou linku tak ma obvykle penize i na tu dalsi kartu za par
stovek. A dalsi uskali ciha v tom ze spousty internich modemu jsou
pouze Plug&Play a musi se ozivovat pomoci pnptools -- tohle zjisteni me
jednou stalo skoro cely den zkouseni vseho pozneho a nechapani proc sakra
ten modem nefunguje kdyz ve vsech ostatnich pocitacich (s predlonskymi
Windows, nic jineho nemeli) krome dotycneho Linuxu beha bez problemu. ;-)

Leos Bitto