maskaradujici workstation

bravenec na optimit.cz bravenec na optimit.cz
Čtvrtek Březen 5 07:29:32 CET 1998

Leos Bitto wrote:

> Samozrejme ze ten rychly seriovy port je nezbytny. Ja to resim bud tak ze
> se koupi za cca 500 Kc dalsi karta s 2xCOM a 1xLPT na ktere se daji ty
> COMy nastavit na spousty irq (mimo jine i 11 a 12, jak to pouzivam ja) a
> portu (mimo jine i 0x3E8 a 0x2E8) takze pak je pocitac se ctyrmi seriovymi
> porty (2 puvodni, obvykle 16450) a dva nove, 16550A na ktere se da povesit
> modem. Cyclades je hezke reseni, ale pro pripojeni jednoho modemu ponekud
> drahe.

Normalni karta s porty, kterou dostanu v krame, je osazena 16550?
Ja potreboval do 386 rychly port a v zoufale snaze si pomoci jsem
nakonec vlezl do GM electronic, koupil za tri stovky 82C550, na burze
koupil za 100 korun XT - byla v nem karta s 16450 strcenymi v objimce -
a tuhle kartu s vymenenymi obvody jsem pak strcil do sve 386.

Seriovy port mam pripojeny rychlosti 57600 k satelitnimu prijimaci
- podrobnosti http://www.qsl.net/ok2pid - a kazdy bajt, ktery se ztrati,
mi zlikviduje obrazek. Na prenosu TCP to pouze zpomaluje a neni to
tak poznat.

Podle mych zkusenosti staci ke ztracenym bajtum IDE bez povoleneho
preruseni, cteni nekterych souboru v /proc (zakazane preruseni) nebo
intenzivnejsi prenos na jinem seriovem portu, obvykle smerem ven z PC.

S pozdravem Petr Bravenec