Lilo - Linux + W95 + WNT

liborj na datacom.cz liborj na datacom.cz
Středa Březen 4 16:25:30 CET 1998

Zdravim,
cetl jsem spostu mailu na tohle tema a nakonec se rozhodl pro postup
Karla Svejdy <ux na ecb.cz> - mozno najit v archivu pod subj: FYI:DOS +
WIN95B + WINNT + linux pod LILO.
 Konfigurace:
- Bios s LBA
- 4G disk
- pomoci Lilo bootovat DOS(W95/FAT16), WNT 4.0, Linux RedHat 4.2

Nainstaloval jsem Linux a rozdelil linuxovym fdiskem  disk:
/dev/hda1	DOS
/dev/hda2	WNT
/dev/hda3	Linux swap
/dev/hda4	Linux native

Nainstaloval DOS a bootoval pres Lilo oboje - bez problemu.
Problem:
Zacal jsem instalovat NT a pak to zacalo:
1) dostal jsem hlasku ze disk ma vice nez 1024 cylindru - normalne to
nehlasi - zkousel jsem ciste DOS a NT. Cozpak nepouziva LBA mapovani?
2) NT fdisk prohlasil FAT partitions  za znicene a kdyz se
pokusil je preformatovat svym NTFS spadla instalace na nejakou
ciselnou chybu. Kdyz jsem znovu nabootoval Linux a pustil fdisk,
dostal jsem hlasku, ze partition /dev/hda2 (atakovana NT) nema shodny
logicky a fyzicky zacatek/konec.

Delal jsem vice pokusu a vysledek - kdyz partition udelam linuxovym
fdiskem Gatesovi NT jsou z toho vedle a kdyz to udelam pomoci NT
instalatoru linux hlasi vyse uvedenou chybu. Najde se nekdo, kdo by
mi poradil ? Omlouvam se za delku.

Libor Jungbauer
VUMS DataCom
liborj na datacom.cz