Vadny disk ?

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pátek Březen 6 21:17:27 CET 1998

Rejc Libor <rejc na musdtstel.oasanet.cz> wrote:

: Temer rok jsem provozoval maly servrik se Slackware 3.0 bez zjevnych
: problemu. Minuly tyden jsme preinstaloval na RH 4.2 a od te doby mam
: problemy. Objevuji se mi ruzne ftipne hlasky od kernelu v messages jako
: treba tato: kernel: attempt to access beyond end of device
:             kernel: 03:01 :rw=0, want=1948741218, limit=799312

: nebo      : kernel: EXT2-fs error (device03:01):ext2_free_blocks:
: Freeing block not in datazone - block = 544366925, count = 1.

Badblocky by sa prejavili aj spomalenim pristupu a.p. - pokial
ma driver problemy s citanim, bude resetovat kontroler, cvicit
s hlavickami na kraj a naspat a pisat haldu hlasok. Skuste niekedy
citat nejake vadne CD, stoji to za to - masina sa ani nehne
a neda sa ani poriadne shutdownut.

Ake jadro mate nainstalovane ? V stock 4.2 je tusim 2.0.30 a to
bolo myslim celkom OK, pokial ale mate 2.0.31-32, upgradujte,
boli tam problemy. 2.0.33-kou sa urcite nic nepokazi.

Robili ste pocas upgrade repartitioning disku ? Pokial ano,
prekontrolujte to - nie je velky problem vyrobit zlu
partition table a urobit filesystem, ktory skutocne siaha
az za disk (samemu sa mi to raz podarilo, chvalabohu som na
to hned prisiel).

Nezaskodi ani povytahovat a znovu zasunut kable - IDE
nema ziadnu kontrolu prenasanych dat a viklajuci sa kontakt
moze narobit zle.

Urcite bol jedinou zmenou prechod zo Slackware na RH ?

A este nieco - nemate nahodou pretaktovany stroj alebo 75 resp.
83 MHz vonkajsi takt ? Pouzivate hdparm na nastavenie DMA
modu alebo na unmask interrupts ?

: Dodavam, ze disk je IDE Western 850 (slavne disky, ktere maji problemy s
: pameti - asi skleroza)

??? Pokial viem, tak problematicke boli 1200-ky a 1600-ky.

850-ka mi dost dlho bezi v mojej masine a az na neschopnost
zniest sa na jednom kabli s IBM Deskstar 5 s nou nikdy neboli
najmensie problemy.

Zdravi
--
					Stano