NFS a klient pro Win95

Dan Ohnesorg, admin of POWER dan na feld.cvut.cz
Úterý Březen 10 09:14:05 CET 1998

On 10 Mar 98 at 1:04, Miroslav Janis wrote:

> Preji pekny den (den alespon pro mne ;-)
>
> Dotaz neznalce -- proc sambu radsi ne? Me se zda celkem
> cool. Ja ji provuzuji (pravda pouze doma) ke spokojenosti
> nas vsech (mne a bratra, ktery se zatvrzele drzi Bila za fligr).
>
> Je pravda, ze z hlediska bezpecnosti je dost mekka, ale doma
> to neni potreba ;-). O NFS klientu pro Win95 jsem zatim
> neslysel :-(

Musim se pripojit k dotazu proc sambu ne, kdyz chcete NFS.
Pokud to vezmu z hlediska bezpecnosti, tak samba sifruje narozdil od
NFS alespon hesla. NFS posila heslo s kazdym paketem, je to totiz
bezstavovy protokol.
NFS nepodporuje zamky, samba ano. Pokud pridate k NSF nejaky lockd,
zase to nemusi podporovat klient.
Klient samby je do windows integrovan tak tesne a "dobre" ze funguje
temer vzdycky a narozdil treba od novellu ma rozumne pametove
pozadavky.

Osobne mam dost skusenosti s IDRIVE od ftp software. A musim rict, ze
celkem spatne, nejde pouzivat diakritika, patch ktery po roce urgenci
vydali, zase pada kdyz se pouziva ve win95 protokol od ftp software,
takze se musi pouzit microsofti s kterym zase nefunguje zadny dalsi
ftp soft, jako ftp server, terminal, synchronizace casu a pod. O
jejich logice manglingu (zkracovani dlouhych jmen pro viditelnost v
dosu) bych dokazal polemizovat nekolik let.

Proste pro me byla samba pozehnani a jsem moc rad, ze uz nemam stroj
zasvineny nfs klientem. Samozrejme musite pouzit dostatecne cerstvou
sambu, tedy 1.9.18xx.

zdravim
dan
DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311
Dopisoval bych si rad s divkou.
Zn. Negramotnost neni na zavadu.