NFS a klient pro Win95

Úterý Březen 10 10:15:08 CET 1998

On Tue, 10 Mar 1998, Dan Ohnesorg, admin of POWER wrote:

> Musim se pripojit k dotazu proc sambu ne, kdyz chcete NFS.  Pokud to
> vezmu z hlediska bezpecnosti, tak samba sifruje narozdil od NFS alespon
> hesla.

Tak toto bohuzel v standardnim nastaveni neni pravda. Pravda, Samba se tak
da zkonfigurovat, ale to je trosku slozitejsi nastavovani (i kdyz v
1.9.18 by se to mohlo zjednousit, jeste jsem to nezkousel). Stejne je
urcena pro pouziti na lokalni siti a tam tech hesel uz obvykle beha tolik
ze se jedno dalsi mezi nimi ztrati. :)

> NFS posila heslo s kazdym paketem, je to totiz bezstavovy protokol.

Tak tohle neni pravda - jak jsem psal minule, NFS stavi bezpecnost na IP
adresach. Takze neposila zadne heslo, overuje si vsechno jen podle toho s
kterym pocitacem komunikuje.

> Osobne mam dost skusenosti s IDRIVE od ftp software.

Ano, to jsem taky kdysi zkousel, a zkusenosti byly take dosti spatne. A
navic tenkrat (asi pred dvema roky) stala jedna licence tohoto NFS klienta
cca 6000 Kc. :(

Leos Bitto