xntp3

Úterý Březen 10 15:36:09 CET 1998

honzap na obalex.cz (Jan Polak) writes:

> zkusil bych udelat tam (nebo spis do /etc/rc.d/init.d/xntpd)
> dat misto /usr/local/bin/xntpd
>
> daemon xntpd
>
> Kdyz jsem spustil xntpd jako /usr/sbin/xntpd,
> tak se mi za 3 dny rozjel o 2s, i kdyz vypisoval synchronized.
> Kdyz xntpd spoustim pres /etc/rc.d/init.d/xntpd
> kde je radek "daemon xntpd", tak ten cas opravdu odpovida.
> Na HP-UX to muzu nastartovat jakkoliv a opravu je "synchonized".
>
> Jakou funkci ma vlastne "daemon neco"?
> Hledal jsem to v dokumentaci, ale nic jsem nenasel
> (ale taky jsem moc nehledal).

To je zvlastni, protoze funkce daemon pouze kontroluje, zda dany demon
jiz bezi, a pokud ne, tak ho spusti (RH 4.2). V RH 5.0 je demon
spusten pres prikaz nice, takze je mozne nastavit jeho prioritu. Navic
se pro nej jeste nastavuje "ulimit -c 0", takze demon nemuze vytvorit
core dump.  Shellovska funkce daemon() je definovana v
/etc/rc.d/init.d/functions.  Tento soubor nacitaji pri svem startu
vsechny skripty v /etc/rc.d/init.d.

xntp3-5.92-1 provozuji teprve kratce, nicmene zmenim-li systemove
hodiny pres "date", pak po urcite dobe (nekolik minut) dojde k jejich
synchronizaci s casem NTP serveru a v messages se objevi napr.:

Mar 10 14:34:56 hroch xntpd[13279]: time reset (step) -74.019093 s

(Systemove hodiny byly posunuty o 74 s). Takze bych to spis videl na
upgrade xntp na chodivou verzi, nez na problem v konfiguracnim
souboru.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR