Sdileni Swapovaciho Prostoru

Miroslav Vancl miroslav.vancl na setuza.cz
Středa Březen 11 13:16:48 CET 1998

Lubos Bohm wrote:

> Viz. man mkswap - zrejme vam bude stacit zadat jen: swapon swapfile
> Predtim ale bude muset mit ten DOS disk nekde primountovany, viz. man > mount.

Teda nejsem si vubec jisty, ale zda se mi, ze swapfile musi byt special.
Kdybych pouzil loop device, asi bych ho mel bufferovany, coz je na swap
nevhodne. Krome toho bych ten soubor musel pred pouzitim alokovat a
special naformatovat, coz bude pri startu systemu trochu zdrzovat. Pred
prechodem do W95 pak je vhodne ten predalokovany soubor zase zrusit,
protoze jinak by vyhoda sdileni prostoru jaksi nebyla zadna.

Mozna ale necemu nerozumim, necham si poradit.

Ja jsem to resil takovymto nehezkym ale funkcnim trikem:
Mam 40MB DOS FAT partition pro win386.swp, kam nic jinak nedavam. V teto
part. jsem jako prvni alokoval 4kB soubor (cluster 2), ktery je chraneny
:-))) atributy RO+sys+hidden.
Pak jsem si nasel abs. adresu tohoto clusteru (v DOSu stary dobry
diskedit) a rucne vytvoril dalsi partition typu Linux Swap (0x82), ktera
zacina v tomhle clusteru a konci spolu s tou DOSovou.
No a ji pak staci v Linuxu naformatovat a pripojit a je vystarano. V tom
4kB zacatku je magic obsah, ktery se pri pripojovani SWAPu asi pouziva
ke kontrole.
Existuje i jina varianta, ktera ale neni moc bezpecna a zdrzuje pri
prechodech mezi systemy:
Pouzivat spolecne DOSovou partition. Pri startu Linuxu zkontrolovat
magic obsah a podminene ji pred pripojenim zformatovat. Pri startu W95
(v autoexec.bat) zase nejakym vlastnim programem zkontrolovat
pouzitelnost FAT filesystemu v teto partition a podminene ho take
zformatovat (samosebou s param. /q). Je to ale dost nebezpecne, protoze
se v Linuxu i v DOSu pracuje pouze s cislem partition a pri nejakych
predelavkach rozmisteni se mohu trefit :-( o kousek vedle a jsem v pr...

Zdar Linuxu

--
| Miroslav Vancl, oper. sys. admin.        SETUZA a.s.           |