Zombie..

Libor Pechacek farco na clnet.cz
Čtvrtek Březen 12 10:23:32 CET 1998

On Thu, 12 Mar 1998, Michal Jursa wrote:

> HEH?? Takovy dotazek,
> vynechme duvody jak, ale v systemu mi vznikli dva zombie procesy a
> pak tam zase najednou nebyli. Az do ted jsem zil v predstave, ze zombie
> je nedostupny proces, ktery proste vychcipa az pri rebootu...

Jestli si dobre pamatuji na slova Dr. Pavelky, tak zombie (cesky matoha)
je odumrely proces, z nehoz zbyl jen return status a snad signaly.
Udrzuje se v systemy proto, aby se na nej mohl jeho rodic doptat (precist
return status).

Osobne jsem to nezkoumal, ale moje predstava je, ze po forku muze ditko
odumrit (nasilne (signal) ci nejakou chybkou), tedy ukonci.  Rodic mezitim
dela nejake zajimave veci (treba premysli), takze se o nej nezajima.
Ditko je mezitim matoha a je videt ve vypisu ps(1) ci dalsich.  V
okamziku, kdy se rodic odhodla poptat na ditko pres wait(2), vyextrahuje
se z matohy return status a tato se nasledne zakope.

IMHO v kazdem pripade ale zombie zmizi, pokud ukonci rodicovsky proces a
zaroven jsou v jedne process group.

--
Libor Pechacek <farco na clnet.cz>
CLNet network administrator