Zombie..

Ivo Zacek izacek na brno.bohem-net.cz
Čtvrtek Březen 12 20:55:01 CET 1998

Libor Pechacek wrote:

> On Thu, 12 Mar 1998, Michal Jursa wrote:
>
> Osobne jsem to nezkoumal, ale moje predstava je, ze po forku muze ditko
> odumrit (nasilne (signal) ci nejakou chybkou), tedy ukonci.  Rodic mezitim

Vse, co jste napsal, je spravne, az na to, ze nezalezi na tom, zda slo o
normalni ci chybove ukonceni. Zombie vznikne vzdy, kdyz syn skonci driv
nez otec. Zanikne za techto okolnosti:
- otec vyda wait() nebo waitpid() (viz man);
- otec skonci.
Pokud otec skonci driv nez syn, zombie nevznikne.

V teto souvislosti si my programatori, kteri obcas pouzivame fork(),
musime davat pozor, abychom zombie bud patricne likvidovali, nebo vubec
nenechali vzniknout. Pisu o tom proto, ze prave dnes jsem odstranoval
jednu takovou chybu ve svem programu.

--
Ivo Zacek <izacek na brno.bohem-net.cz>, Supervisory Systems s.r.o. Brno
Nejspravedliveji rozdelenou veci je rozum: