Sdileni Swapovaciho Prostoru - FAT

Čtvrtek Březen 12 14:02:32 CET 1998

On Thu, 12 Mar 1998, Pavel Machek wrote:

> Ale jo, muze. Protoze na fatce ten soubor pravdepodobne nebude
> souvisly. ext2 si dava dost prace s tim aby drzela soubory v jednom
> kuse; FAT se o nic podobneho nesnazi takze se soubory rozpadaj na
> kousicky...

Navic Linux narozdil od Woken nepodvadi. Kdyz se ve Woknech vyrobi
permanentni swapfile, tak si vynuti, aby byl v jednom kuse, a pak si
zapamatuji, kde je na disku presne umisten. Tim obchazeji to, ze nahodny
pristup k bloku cislo n ma na FAT slozitost O(n) (*) (zatimco na rozumnem
fs je to mezi O(1) a O(log n)).

--Pavel Kankovsky aka Peak   [ Boycott Microsoft -- http://www.vcnet.com/bms ]

(*) To mi pripomina, jak si nekdo u M$ stezoval, ze NT moc casto padaji.
Ti promptne odpovedeli, ze je to vyreseno, protoze dvojnasobne zrychlili
proces bootovani.