WANTED: Podpora cestiny pro XFree

Středa Březen 18 21:53:22 CET 1998

On Wed, 18 Mar 1998, Milan Zamazal wrote:

> a. Ve spolupraci s vyvojari XFree neprodlene zajistit implementaci ceske
>    klavesnice.  Tato moznost by patrne byla nejjednodussi.  Obavam se
>    vsak, ze neni nikdo, kdo by to udelal.  Pokud se nenajde zadny
>    dobrovolnik, je nutno uvazovat o jinych resenich.

co takhle nekdy zkusit ``setxkbmap cz''? :)
ac to muze znit prekvapive, tak X11 _je_ internacionalizovane prostredi
(nerikam, ze neni co vylepsovat, ale nejake zaklady uz jsou)

> e. Nejaka jina moznost, o ktere nevim.

s extenzi XKB je vytvoreni ceske klavesnice celkem snadna zalezitost
(jedna ceska mapa klaves je primo v novejsich verzich XFree86; ja osobne
pouzivam jakousi, ktera pochazi od Stano Meduny a mozna je ted obsazena
v cs-tools, ktera umi prepinat mezi cs a us [vse pouze za pomoci XKB])

existujici potize jsou dvoji:

1) libX11 ma jiste problemy pri konverzi "keysyms" na kody znaku
   (konkretne pro cestinu jsou to aacute a spol, ktere jsou spolecne
   ISO-8859-1 a -2); resenim je bud pouziti specialnich keysymu, nebo
   zneuziti kompozice znaku... nebo oprava libX11 (coz ale neni tak
   uplne jednoduche)

2) kompozice znaku (mrtve klavesy) je poslednich verzich X11 presunuta
   plne na bedra klientu, z nichz ovsem nekteri na vytvareni vstupnich
   metod kaslou; vyresit se to da specialne oprasenou libX11 (tzv. xlib-
   forcedIM, k nalezeni treba v ftp.muni.cz:/pub/localization/linux/
   cs-tools/testing, slava a diky opet patri kolegovi Medunovi), i kdyz se
   to obcas chova trochu zmatene (ale za to na 90% muze ten klient)

--Pavel Kankovsky aka Peak   [ Boycott Microsoft -- http://www.vcnet.com/bms ]