Synchronizace casu jinak nez skrz NNTP (delsi)

Hynek Med xmedh02 na manes.vse.cz
Čtvrtek Březen 19 00:19:18 CET 1998

fOn 18 Mar 1998, Alexandr Malusek wrote:

> Neplest NTP (Network Time Protocol) a NNTP (Network News Transfer
> Protocol).
>
> rdate neni zalozen na NTP. Je v distribuci RH a predpokladam, ze i v
> jinych. Pri jeho pouziti se predpoklada, ze na serveru bezi timed (v
> RH se staruje pred inetd, viz /etc/inetd.conf) coz je obvykle splneno.

Anyway, existuji rdate, ntpdate, netdate a xntpd. Prvni dva jsou pro
jednotlive pocitace a spousti se z ruky (vyzkousej co je na co, mam takovy
dojem ze ntpdate na pocitac kde nebezi ntp nastavi datum a cas na 7. unora
2036 nebo tak nejak :-), xntpd je silene fikany daemon a jeho konfigurace
neni az tak slozita, staci nainstalovat rpm a zmenit v /etc/ntp.conf jenom
neco jako:

server rab.cesnet.cz
server ntps1-0.uni-erlangen.de
server ntps1-1.uni-erlangen.de