Synchronizace casu jinak nez skrz NNTP (delsi)

Středa Březen 18 19:07:59 CET 1998

popelnik na gvid.cz (John Popelnik) writes:

> Cas od casu (behem dne) se mi rozejdou hodiny na mem serveru oproti
> skutecnosti a tak jsem je chtel synchronizovat podle jineho serveru v
> Internetu. Nechtelo se mi badat na moznostmi NNTP (rdate, ...)

Neplest NTP (Network Time Protocol) a NNTP (Network News Transfer
Protocol).

rdate neni zalozen na NTP. Je v distribuci RH a predpokladam, ze i v
jinych. Pri jeho pouziti se predpoklada, ze na serveru bezi timed (v
RH se staruje pred inetd, viz /etc/inetd.conf) coz je obvykle splneno.

>  a tak jsem si
> myslel, ze staci v cronu kazdou hodinu pustit skript, ktery se spoji s
> nejakym serverem v Internetu pomoci 'telnet server.domena.cz daytime' a z
> vystupu si odebere radek s aktualnim datem a casem, podle cehoz poupravi
> svuj cas.

To sice mozne je, ale pouze si pridelavate praci. Jednodussi je pres
cron spoustet:

/usr/bin/rdate -s hostname

Pozn.: Pres rdate se bezne synchronizuje napr. cas NFS klientu s NFS
serverem (pri bootovani). Obvykle se to dela tak, ze se v ramci DNS
nebo NIS domeny definuje alias timehost, klienti se pak synchronizuji
s timto timehostem (aby se na kazdem klientu nemuselo konfigurovat, na
ktery server se ma obracet).

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR