WANTED: Podpora cestiny pro XFree CTETE - delsi

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Pondělí Březen 23 15:54:57 CET 1998

=?ISO-8859-2?Q?Rudolf_Ul=E8?= wrote:

> [...]

Vazeni ctenari a pisatele - zda se mi, ze se tady jiz delsi dobu
plane "tlacha" a vysledky nikde (nebo taky skutek utek)

Vsichni tady vymysli vselijake patch-e na Xlib, ktere VUBEC neresi
podstatu.

Takze par mych poznamek k tomuto tematu (Asi vazne napisi clanek do LN,
ktery to vse nejak komplexneji popise).

Patch Xlib knihovny, ktery predelava cteni klavesnice z funkce
XLookupString
je samozrejme totalni NESMYSL.

X-sy maji na cteni lokalizovane klavesnice funkci XmbLookupString
A funguji na principu input kontextu - chapu, ze nekteri se tu zajimaji
jen o to, aby to psalo cesky - ale takovy japonec by si treba taky
rad nejake evropske programy uzil. Takze jsem radeji zastance
standartniho
reseni.

K RESENI JE TEDY POTREBA ZDROJAK PROGRAMU lehce modifikovat. Zmeny
jsou asi tyto - je potreba nastavit Locales a otevrit XInput kontext -
pokud
jedete s Xt mate to jednodussi - pak v pripade cisteho Xlib programu
pridat funkci XFilterEvent, pokud pouzivate Xt, ta uz to dela sama (BTW
to je presne
ta funkce ktera odfiltruje mrtve apod. klavesy a pak Xmb funkce mohou
korektne poskladat znak - nektere japonske nebo cinske symboly snad
tvori
az 19 bitove sekvence)

Je taky vhodne prislusne reagovat na udalosti FocusIn/Out
no a to je asi tak vsechno - takze pokud jen trosicku clovek
umi programovat tak to zvladne behem odpoledne.

Jediny problem je s temi yacute aspol. to je asi BUG v xsech
a k reseni je treba lehce modifikovat
soubor XKesymDB - opet reklama na moji malou stranku na toto
tema - http://www.fi.muni.cz/~kabi/linux.html

Bohuzel program jako je netscape se chova naprosta prazvlastne
(Kdyz jsem ho ltraco-val - debug volani knihovnich funkci) tak
nastavoval Locales nejmene 6x.

U takovych programu clovek nemuze cekat, ze to bude nekdy fungovat
- lec by mely byt v brzku zdrojaky takze bych to nevidel tak tragicky.
S tim StarrOffice je potreba bombradovat jejich autory, at laskave
koretne obsluhuji klavesnici - opravdu je to snadne - vbrzku
pravdepodone vystavim nejaky i18nfunct.c  kde bude tehle par
funkcicek nejak dohromady s nejakym navodem k pouziti.

PS: nekdo tady urazel Motif2, ze pry
neumi spravne cist klavesnici - tak toho jedince bych laskave prosil
at mi ukaze takovy spatne fungujici program - motif je jeden
z mala toolkitu ktery ma tyto problemy pomerne dobre osetrene
a vyresene.  - Netscape pouziva M1.2 a navic se pravdepodobne
spatne inicializuje.

--
                   People are lied to who want to be lied at
                           Do you want to be lied at?