UID 0 a bohove [was Re: Wanted: konference o bezpecnosti Linuxu]

Michal Ludvig mic na cybeteria.cz
Úterý Březen 24 21:37:51 CET 1998

On Tue, 24 Mar 1998, Zdenek Kabelac wrote:

> Tady si myslim, ze moc komplexni ochrana zrejme nebude mozna - pokud
> nebude treba v linuxovem jadru moznost zabranit ostatnim procesum,
> prohlizeni nejake specificke pametove oblasti - ale zda se mi,
> ze by toto nemelo byt prilis narocne k realizaci.

To je prave jadro pudla. Ten vsemocny zaskodnicky root ma totiz pristup
i ke kernelu a napsat si male znakove zarizeni, ktere na pozadani preda
jakykoliv kus pameti neni velky problem. Samozrejme resenim teto prekerni
situace by bylo nedavat k dispozici zdrojak jadra, ale v tom pripade se
pojdme bavit do konference comp.os.ms.*

> uzivatele, kteri maji pristup k opravneni root-a se proste v systemu
> nesmi vyskytovat - pokud je nutna nejaka rootovska administrativa proste
> se musi databaze docasne uzavrit.

To zarizeni nemusi vyzadovat prava roota [dokonce by to ovladac
zjednodusilo asi o dva radky zdrojaku ;-)) ]

Secteno a podtrzeno, myslim, ze kdyz root o ta data opravdu bude stat, tak
se k nim proste dostane.

Michal Ludvig