Linux a teologia :-) [Re: UID 0 a bohove]

Pavel Machek pavel na elf.ucw.cz
Středa Březen 25 11:36:57 CET 1998

Ahoj!

> Tu ma napada ci by neslo naprogramovat obsluzny soft tak, aby nikdy
> nemal v pamati dekriptovane cele kriticke data ale stale iba ich cast
> (nie som teoretik od software, tak neviem ci je to mozne ...) a root
> by potom musel vediet nielen desifrovat nejaky kod ale aj sledovat
> priebeh celeho procesu prace prislusneho programu ...

Neslo.

Pokud existuje nekdo kdo ma pravo delat v databazi cokoliv (asi
existuje), tak root si proste ukradne jeho identitu a pohodlne
modifikace udela z klavesnice.

> Inymi slovami: DOKAZ ZE ROOT JE BOH SOM NEVIDEL, (mozno ze existuje,
> ale ku mne sa nedostal) takze, nie som si isty, ci niektory user
> niekde v Zimbabwe nepusta pod linuxom nejaky soft, nad ktorym root
> nema ANI TEORETICKU sancu vladnut.

Root ma teoretickou sanci vladnout nad kazdym ne-rootovskym softwarem
ktery na masine bezi.

								Pavel

--
I'm really pavel na atrey.karlin.mff.cuni.cz. 	   Pavel
Look at http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/ ;-).