samba vs. NT

Robert Follner follner na icl.cz
Čtvrtek Březen 26 17:37:58 CET 1998

> Mam ale nasledujici problem. Jak a co nastavit, abych videl vzdaleny
> pocitac ve sve siti(hvezda), kde je sambovej wins server(je to taky
> local browse master a domain master), ale v jiny workgroupe?
> Tj. cela sit je jedna workgroupa a ten vzdaleny pocitac je v jine.
> Pokud je ten "vzdaleny" pocitac primo na nejakem interfacu toho
> local browse masteru tak je to vpohode a jsou videt obe workgroupy, ale
> jakmile je to pres nejaky router tak to ne a ne rozchodit.
> Ma to nekdo vyresene? Dik

Ja jsem mel takovy maly problem taky. Pricina byla (podle me) ta,
ze na siti existuji pocitace, ktere maji krome TCPIP i NetBEUI -
- typicky Wokna.
A obcas se stane pocitac s NetBEUI master browserem a problem
je na svete. Protoze Wokna si mysli, ze NetBEUI je ten nejlepsi
protokol (pro lokalni site bez routovani jsou blizko pravde) a
tak na vsechno primarne pouzivaji NetBEUI.
A o NetBEUI se tvrdi, ze neni routovatelny.
To znamena, ze router muze s NetBEUI packetem nalozit jednim
ze dvou zpusobu:
 1) zahodit
 2) poslat na vsechny sve interface (sitovky)
Jeste existuje nejaky moderni zpusob, ktery kombinuje routovani
s Bridgovanim.
Takze, pokud je problem zpusoben vyse uvedenym NetBEUI, tak
existuji v zasade dva zpusoby reseni:
 1) zahodit NetBEUI a pouzivat pouze TCPIP
 2) presvedcit vsechny routery, ktere stoji v ceste, aby predavaly
NetBEUI packety dale do site - tzv replikace NetBEUI packetu.

Jestli to tim neni, tak treba pomuze nejaky jiny mailik. Uz jsem
nejakou odezvu na toto tema zaznamenal.
Ahoj.

That's all, folks.
Robert Follner, ICL Brno, 05/746743