UID 0 a bohove [was Re: Wanted: konference o bezpecnosti Linuxu]

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Březen 27 08:55:49 CET 1998

snajdr na pvt.net writes:

> - co zavedeni modulu do jadra?
> - co /dev/kmem?

Jak zavedete do jadra modul, kdyz tam na to neni podpora?

Security level 1 by se mel vztahovat prave na veci, jako cteni z /dev/kmem.

V OpenBSD nespustite ani akcelerovany Xserver, kdyz mate security
level 1 (musi na to byt spec. ovladac).

> - ..

spise do faradayovy klece a pak teprve zalit.

> - co treba na urovni HW rozlisovat co je aplikace a co OS
> - HW sifrovani vseho co jde ve smeru k disku nebo obdobnym
>   zalezitostem

> Systemove reseni?

Potrebuje root sahat do adresoveho prostoru programu, ktere
nepotrebuje ladit?

> No nevim, nevim ... ;-)

To je pravda, jako odbornik od CIA bych si odchytil roota a spravce
databaze a lechtal bych je tak dlouho nez mi reknou vsechna hesla.

> To zni skoro jako predpokladejme, ze v sendmailu
> nejsou zadne diry :-). Co myslite? Ruku do ohne
> za to asi neda nikdo :))) a to je program, ktery
> bezi s root pravy :-(((

A musi? Osobne si to vubec nemyslim. Ikdyz se nemuzete bez sendmailu
obejit, tak muzete pouzit nejaky snadno zkontrolovatelny jednoduchy
front end, ktery se spousti z inetd (napr. smap & smapd). Sendmail je
pak mozne spoustet zcela oddelene od jakehokoliv provozu.

> S pozdravem
>    Petr Snajdr

Brno, Czech Republic