UID 0 a bohove [was Re: Wanted: konference o bezpecnosti Linuxu]

snajdr na pvt.net snajdr na pvt.net
Pátek Březen 27 09:24:07 CET 1998

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
	Tohle se da obejit s pravy roota bez problemu

> Jak zavedete do jadra modul, kdyz tam na to neni podpora?

<JOKE>Pres /proc/kmem :)</JOKE>
Cetl jsem moc rychle, omlouvam se, moje chyba ( byl to jeden z 1500 dopisu :)))
Nicmene /proc/kmem zustava nebo ne?

> Security level 1 by se mel vztahovat prave na veci, jako cteni z /dev/kmem.
>
> V OpenBSD nespustite ani akcelerovany Xserver, kdyz mate security
> level 1 (musi na to byt spec. ovladac).

Neznam OpenBSD. Ma neco takoveho Linux a udelano takto?

> Potrebuje root sahat do adresoveho prostoru programu, ktere
> nepotrebuje ladit?

Tedy reseni je jake?

> A musi? Osobne si to vubec nemyslim. Ikdyz se nemuzete bez sendmailu
> obejit, tak muzete pouzit nejaky snadno zkontrolovatelny jednoduchy
> front end, ktery se spousti z inetd (napr. smap & smapd). Sendmail je
> pak mozne spoustet zcela oddelene od jakehokoliv provozu.

... nebo patchnou jadro tak, aby umoznovala nastaveni prav i na sokety.
(coz uz nekdo udelal a libi se mi to vic) a nebo patchnou ho tak jak
tu nekdo naznacoval.
	 Nicmene me to porad prijde jako berlicky. Presne tak
jak tu nekdo pouzil prirovnani k te lodi.

> David Rohleder						davro na ics.muni.cz
> Institute of Computer Science, Masaryk University
> Brno, Czech Republic

S pozdravem
   Petr Snajdr