Xlib a cestina (trochu technicke :-)

Petr Konecny pekon+usenet na informatics.muni.cz
Pátek Březen 27 17:31:30 CET 1998

Dalsi prispevek do mohutne diskuze o cestine v Xech. Tentokrat pro
nekoho kdo  ma zkusenosti s programovanim pomoci XKB.

Zkoumal jsem proc je potreba pridavat definice klaves do XKeysymDB pokud
chce  clovek definovat keymapu symbolicky. Psal jsem dokonce dotaz do
comp.windows.x.i386unix a dostalo se mi zajimave odpovedi (vytah):

"Keysymy [yaieuo]acute jsou urceny pro definici prislusnych znaku ve
vsech sadach kde se tyto vyskytuji."

Problem je ze funkce urcena k prevodu sekvence udalosti na string
(XmbLookupString) takovou klavesu ignoruje pokud neni nastavene locales
s iso-8859-1 charsetem. Aspon se mi to zda. Pokud jsem spravne pochopil
dokumentaci k Xlib tak by mel takoveto klavesy rozpoznat.

Problem je, ze pri stisku aacute XmbLookupString vrati v ceskem locale 0
a status nastavi na XLookupKeySym. Pri stisku ccaron to vrati 1, status
XLookupBoth a naplni to do vysledneho stringu c s hackem.

Pokud tomu nekdo rozumi a je ochoten najit v tech zdrojacich Xu proc to
dela a jak se to da spravit, je realna sance, ze by to mohlo byt
opravene v brzke dobe i v oficialnich Xech.

Muj osobni tip je, ze je to v souboru xc/lib/X11/imConv.c ve funkci
_XimLookupMBText. Bohuzel nemam zdroje na preklad Xu. S pripadnym
zajemcem budu rad konzultovat.

				Hodne stesti

Petr Konecny   <pekon na fi.muni.cz>    http://www.fi.muni.cz/~pekon/
PGP Key ID: 1024/FDD85DBD
Key fingerprint = 8B 1A D4 39 50 20 A1 DB  AF 03 2A 53 9E 2D 9D 1B