RedHat Linux/Glibc (Was: Re: CD RH 4.2)

Petr Snajdr snajdr na pvt.net
Neděle Květen 3 20:51:09 CEST 1998

Pavel Janik ml. wrote:
> Dobry den.
>
>    > Byl bych stokrat radej, kdyby RedHat 5.0 vysel treba az ted, ale
>    > bez tech chyb, ktere jsou zpusobeny tim, ze casti prakticky
>    > nikdo nevyzkousel (jinak by nektere veci nemohli byt takove jako jsou)
>
> Ale to prece neni otazka pouze RedHatu. BTW - mas na svem Debianu
> /usr/*/suexec??? To je obecne problematika free softwarovych
> produktu. Jenom mne udivuje to, ze to rikas prave Ty. Jiste se

	Ale to je prece o necem jinem. Vubec nesouhlasim s tim, ze
je to problematika free softwarovych produktu. To prece
neni pravda a obecne uz vubec ne.
	Uvedu priklad. Nainstaloval jsem RedHat 5.0. Vzal
HOWTO k IPX, manove stranky k ncpmount a MARS_NW a zacal
to cele davat do chodu. RH 5.0 v te dobe byl horkou
novinkou, ale viditelne take sit horkou jehlou. Po asi
dnu laborovani jsem musel priznat, ze MARS_NW, ktery
zajistuje IPX file & print server v RH 5.0 a ktery
je primo v distribuci je nepouzitelny. Zvlastni na tom
bylo to, ze tam byl v takovem stavu jakem byl. Stacilo
napsat dvakrat slist a ejhle. Prvni prosel, pri
druhem se zritil MARS_NW nebo ncptools. Ted nevim. Naprosto
stejne to bylo i s ostatnimi utilitami okolo ncptools
a MARS_NW. Zaver? Nikdo se ANI NEOBTEZOVAL si s tim
alespon 10 minut pohrat. Jinak by totiz musel zjistit, ze
bude lepsi tam ten MARS_NW radej vubec nedavat (pokud
je tlacil cas a museli byt za kazdou cenu prvni glibc
distribuci).

BTW: Mam pocit, ze se me to darilo ritit i ls :-(

> shodneme, ze neni mozne vyzkouset vse. Kdyby RedHat Linux 5.0 vysel az

Vse se poradne vyzkouset neda. Nejsou lidi :-(, ale
na druhe strane nejake zakladni otestovani alespon zakladnich vlastnosti
kazdeho baliku by to prece jen chtelo.

> nyni, spousta lidi, kteri jej uz dlouhou dobu testuji a odhalili
> spoustu chyb v glibc, by si jej nainstalovala az ted a tim by utrpel
> nikoli RedHat, ale Linux a free software vubec. RedHat Linux (stejne

Dobre, na tom, ze tim nekdo utrpi jsme zajedno.
Rozdilnost nazoru je v tom, ze ja si nemyslim, ze by
to "odnesl" jen RedHat,ale primo Linux a free software obecne.
Vysvetli nejakemu "Windowsakovi", ze treba ten Mars_NW
neni problem treba Linuxu, ale jen horke jehly
nejake firmy v USA, ktera to pred vypustenim poradne
neotestovala :-(

> jako Debian, Slackware) se vyviji tim, ze ho lide testuji. Je zcela
> zrejme, ze pokud se vymeni neco tak podstatneho jako je zakladni
> knihovna, tak musi nastat problemy. Otazkou je, za jak dlouho se tyto
> problemy zacnou objevovat a za jak dlouho se odstrani. Ja bych chtel
> spolecnosti RedHat Software velmi podekovat za to, ze jako prvni
> ucinila tento dulezity krok.

Aby to nevypadalo, ze nemam RedHat treba rad :-), me se libi, ze
udelali slusnou instalaci ( IMHO nejlepsi) a vubec se snazi
delat distribuci vhodnou i pro zacatecniky, ale na druhe strane
nektere veci toho zacatecnika mohou odradit spolehlivej. Jak muze vedet
zda neco dela spatne on nebo to proste spatne funguje?
Kazdopadne si pak rekne "to je strasne slozite" a pri trose
smuly od toho da ruce pryc :-(

> Pokud bych Tve tvrzeni dovedl ad absurdum, tak Debian-bo je spatny,
> protoze obsahuje kernel 2.0.30, ktery obsahuje spoustu chyb. A je to

Nemluvim tu o Debianu a vubec se nesnazim srovnavat. Mluvim naprosto
konkretne o jedne veci. Pokud to prevedu na jadro podle vzoru vyse , co
bys rekl tomu, kdyby Ti treba 2x korektne pustene ipconfig "zatuhlo"
pocitac? Jenze to se tak srovnavat neda. Jadro je prece jen
moc specialni priklad programu :-)

> chyba, protoze to neni dokonale otestovano. Ale pozor - nic neni
> dokonale. A pokud by bylo, tak se jiste najde alespon jeden clovek,
> kteremu to bude malo.

 ..... a pokud bude chtit s tim neco udelat, posune
free software zase o krucek dal :-)
Ted je otazka do jake miry se RedHatum da kecat do distribuce.
BTW: tohle je dulezite i z jineho pohledu a to cestiny.

> Ostatne nikdo nikoho nenuti pouzivat Red Hat Linux 5.0, stejne jako
> nikdo nenuti nikoho pouzivat linux-pre2.1.100 nebo frozen Debian. Je
> to tak? Klidne muzes pouzivat RedHat 4.2 a linux-2.0.34pre12 nebo
> Debian-bo.
> Muj nazor na tuto problematiku je ten, ze Debian velmi ztratil
> (rozumej uzivatele) tim, ze momentalne nema releasnutou stabilni verzi
> distribuce s glibc2.

Nevim jak se to pozna, jak se to da spocitat atd. Pokud
vysledek bude stabilni - a pokud tohle je cena za stabilitu,
pak jsem rad, ze je to tak jak to je. Mereni toho zda
neco je spatne nebo dobre dle poctu uzivatelu rad prenecham
Microsoftu a vubec si nemyslim, ze je primarnim
cilem je mit co nejvice uzivatelu. Alespon z dlouhodobeho
hlediska urcite ne. Neni prece kam chvatat za kazdou cenu.

>    > Jo, ale je otazka co si koupim, kdyz si koupim RH 5.0. Zda 5.0
>    > ( dle meho nazoru spise 4.95) nebo "instantni" RH 5.09998.
>
> Je to jednoduche - pokud si koupis CD, tak tam bude vzdy napsano, ke
> kteremu datu jsou updaty - ostatne si muzes koupit CD s RedHat 5.0
> (originalnim) a vsechny updaty si domu tahat po modemu ;-)

Presne tak to delam s Windows NT. Na druhe strane je fakt, ze
obcas se dostanu k Service Packum i na CD-ROM. To jen tak
na okraj.

> (Nebo si
> muzes stahnout kompletni Debian po modemu, ugh...)

Zajimavy argument.

> [...]
> mensi jadro + moznosti dalsich veci) a Debian (obrovitanska
> distribuce, ktera umoznuje totez co RH, ale ma to primo v distribuci).
>    > ...
>
> Vyroba ci spise to, ze budu majitelem takoveho CDcka je (napr. pro
> mne) velikym zjednodusenim prace. Tydne instaluji priblizne 2-4
> pocitace a kdyz mam vzdy stahovat kompletni updaty ze sveho mirroru
> RedHatu, tak je to na zblazneni. Pokud bych mel CD s updaty k urcitemu
> datu a navic udelane tak, aby se updaty instalovaly primo a nikoli
> nasledne a navic aby CD bootovalo, budu nadsen.

Ale ja nerikam , ze ne. Ja budu taky rad, ale radej bych si usetril
pocet cyklu ve kterych to budu delat. Napriklad bych potreboval
ted vyrobit distribuci na miru a velice by se mi hodili moznosti, ktere
nabizi instalacni program RedHatu (konkretne kickstart), ale na druhe
strane k tomu "za tim" jsem  pojal dost silnou neduveru a tak
opravdu nevim co si vyberu :(

> --
> Pavel Janik ml.
> Pavel.Janik na inet.cz