RedHat Linux/Glibc (Was: Re: CD RH 4.2)

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Neděle Květen 3 16:23:16 CEST 1998

   Datum: Sun, 3 May 1998 13:54:07 +0200 (MEST)
   Odesilatel: Petr Snajdr <snajdr na pvt.net>

Dobry den.

   > Byl bych stokrat radej, kdyby RedHat 5.0 vysel treba az ted, ale
   > bez tech chyb, ktere jsou zpusobeny tim, ze casti prakticky
   > nikdo nevyzkousel (jinak by nektere veci nemohli byt takove jako jsou)

Ale to prece neni otazka pouze RedHatu. BTW - mas na svem Debianu
/usr/*/suexec??? To je obecne problematika free softwarovych
produktu. Jenom mne udivuje to, ze to rikas prave Ty. Jiste se
shodneme, ze neni mozne vyzkouset vse. Kdyby RedHat Linux 5.0 vysel az
nyni, spousta lidi, kteri jej uz dlouhou dobu testuji a odhalili
spoustu chyb v glibc, by si jej nainstalovala az ted a tim by utrpel
nikoli RedHat, ale Linux a free software vubec. RedHat Linux (stejne
jako Debian, Slackware) se vyviji tim, ze ho lide testuji. Je zcela
zrejme, ze pokud se vymeni neco tak podstatneho jako je zakladni
knihovna, tak musi nastat problemy. Otazkou je, za jak dlouho se tyto
problemy zacnou objevovat a za jak dlouho se odstrani. Ja bych chtel
spolecnosti RedHat Software velmi podekovat za to, ze jako prvni
ucinila tento dulezity krok.

Pokud bych Tve tvrzeni dovedl ad absurdum, tak Debian-bo je spatny,
protoze obsahuje kernel 2.0.30, ktery obsahuje spoustu chyb. A je to
chyba, protoze to neni dokonale otestovano. Ale pozor - nic neni
dokonale. A pokud by bylo, tak se jiste najde alespon jeden clovek,
kteremu to bude malo.

Ostatne nikdo nikoho nenuti pouzivat Red Hat Linux 5.0, stejne jako
nikdo nenuti nikoho pouzivat linux-pre2.1.100 nebo frozen Debian. Je
to tak? Klidne muzes pouzivat RedHat 4.2 a linux-2.0.34pre12 nebo
Debian-bo.

Muj nazor na tuto problematiku je ten, ze Debian velmi ztratil
(rozumej uzivatele) tim, ze momentalne nema releasnutou stabilni verzi
distribuce s glibc2.

   > Jo, ale je otazka co si koupim, kdyz si koupim RH 5.0. Zda 5.0
   > ( dle meho nazoru spise 4.95) nebo "instantni" RH 5.09998.

Je to jednoduche - pokud si koupis CD, tak tam bude vzdy napsano, ke
kteremu datu jsou updaty - ostatne si muzes koupit CD s RedHat 5.0
(originalnim) a vsechny updaty si domu tahat po modemu ;-) (Nebo si
muzes stahnout kompletni Debian po modemu, ugh...)

A tady bych flamy RedHat vs. Debian prerusil, protoze je to uplne
bezpredmetne. Jedna se o dva modely distribuce - RedHat (stabilni a
mensi jadro + moznosti dalsich veci) a Debian (obrovitanska
distribuce, ktera umoznuje totez co RH, ale ma to primo v distribuci).

Vyroba ci spise to, ze budu majitelem takoveho CDcka je (napr. pro
mne) velikym zjednodusenim prace. Tydne instaluji priblizne 2-4
pocitace a kdyz mam vzdy stahovat kompletni updaty ze sveho mirroru
RedHatu, tak je to na zblazneni. Pokud bych mel CD s updaty k urcitemu
datu a navic udelane tak, aby se updaty instalovaly primo a nikoli
nasledne a navic aby CD bootovalo, budu nadsen.
--
Pavel Janik ml.
Pavel.Janik na inet.cz