mrznouci df

Úterý Květen 5 10:34:20 CEST 1998

On Tue, 5 May 1998, Dan Ohnesorg, admin on power wrote:

> Mel jsem za to, ze u fsck existuje parametr -n, ktery emuluje jeho beh bez
> zapisu oprav na disk. Ten ale udela tohle, je to OK?

AFAIK, fsck se proste s aktivnim fs nesnasi. At s -n nebo bez nej. Pricina
je ta, ze fsck cte veci primo z disku (resp. z blokovych zarizeni), kde to
nemusi byt nutne v zcela synchronnim stavu.

> root:~$fsck.ext2 -n /
> e2fsck 1.10, 24-Apr-97 for EXT2 FS 0.5b, 95/08/09
> fsck.ext2: Attempt to read block from filesystem resulted in short read
> while trying to open / Could this be a zero-length partition?

Neni to nahodou tim, ze to bylo spusteno bez patricnych prav? (Ja jsem to
ted vyzkousel a byl jsem obstastnen stejnou hlaskou.)

> Ne vsak mi take trvalo dost dlouho, nez jsem nabootoval. Nemuzu porad
> pochopit, pro redhat rescue nemuze mit pripravene alespon zakladni polozky
> v /dev.. no nic.

Protoze rescue je totez jako instalace, akorat se nespusti instalacni
program. (ale stejne souhlasim, ze pustit na ramdisku MAKEDEV by je
nezabilo). Kdyz uz, tak je lepsi nastartovat z instalacniho cedecka (je-li
k dispozici a umi-li to zelezo).