kopirovac diskety s "vadnym" sektorem? (vol. II)

Martin Patka smartin na mikroservis.cz
Pátek Květen 8 04:33:43 CEST 1998

Zdravim,

tato diskuse ve me probudila zvedavost - jak je to v Linuxu
s vyuzitim BIOSu - lze treba taky nejakym zpusobem odklanet
napr INT13 do vlastnich rutin, jako to slo pod DOSem ?

Pokud ano, a chtel bych tak strasne moc nejaky ten chraneny
program spustit, tak bych se nezabyval vyrobou vadneho sektoru,
ale sel bych na to touto cestou. Odklonit INT13, hlidat si
AH=2 (cteni), DL=0 (1. fdd), pak to cislo sektoru prepocitat na
cislo povrchu, stopy, sectoru (DL, CX), no a pokud by to souhlasilo,
tak nastavit carry-flag, do AH nastavit 10H a provest navrat bez
vlastniho pristupu na disketu. A chyba CRC je na svete.

Pokud to zde tak nelze, tak me omluvte. V Linuxu jeste
neumim programovat.

> pouziti. Zalezi totiz na aktualnim umisteni tohodle sektoru. Jestli
> je menzi prbnimi, nebo treba posledni. Pokud je posledni a
> naformatuju ho jako "dlouhej", tak mi muze s klidem prepsat prvni
> sektor. Mozna by fungovala kombinace jaksi "naopak". nejdriv
> "vyrobit" ten dlouhej sektor, pak v druhym kole naformatovat je ten
> potrebny pocet "normalnich sektoru". tim by se mel poskoti format
> onoho posedniho dlouheho z predchoziho kola

to si myslim, ze by neslo. Jestli si to dobre pamatuju, tak BIOS
vzdy formatuje celou stopu najednou. Mozna by mu slo do
tabulky stopy predem pripravit jinou delku jednoho sectoru, ale
"druhe kolo" by tu stopu zase preformatovalo celou.

PS: kdysi jsem "vyrabel" poznamenane diskety tak, ze jsem behem
formatovani otevrel mechaniku......

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       martin na mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 431 4301, 3719
51301, Semily 1                   phone home:   +420 431 4592
Czech Republic                   ICQ:  4512227
http://www.mikroservis.cz         http://www.mikroservis.cz/~martin